اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

توسعه فرهنگی مبنای توسعه کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: هدف جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس توسعه فرهنگی است که مبنای توسعه کشور است.

توسعه فرهنگی مبنای توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا طیبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار داشت: هدف جهاد دانشگاهی توسعه فرهنگی است که مبنای توسعه کشور در همه زمینه‌ها از جمله توسعه علمی و فنی است که منجر به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نیز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب و گسترده واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی و پژوهشکده خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها بیانگر آن است که ظرفیت حرکت در حوزه علم و فناوری وجود دارد اما باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی یادآور شد: یکی از اهداف امام و شهدا تبدیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور نمونه و الگو در سطح ملی و بین‌المللی است.

طیبی گفت: امروزه کشورها به دو دسته تقسیم می‌شوند کشورهایی از جمله آلمان،‌ ژاپن و کره جنوبی که بر توسعه ملت و کشور خود تاکید دارند و در این راستا نیز تلاش می‌کنند اساس و مبنای این کشورها توسعه فرهنگی،‌ علمی و دانش‌بنیان فکری و دانایی است که البته به دنیا نیز کمک می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: دسته دوم این کشورها،‌ کشورهایی هستند که علاوه بر توسعه و پیشرفت کشور خود نگاه مدیریتی به دنیا دارند آمریکا و روسیه از جمله این کشورها هستند اما کشور ما مدعی ارائه یک مدل جدید برای اداره خود و دنیا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در دهه چهارم انقلاب تلاش بر این است که برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر دانش بوده و به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند.

وی از واحدهای جهاد دانشگاهی خواست تا بر اساس نیازهای ملی و استانی فعالیت کرده و کارهای شاخصی در حوزه پژوهش انجام دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی با توجه با اشاره به ظرفیت استان اردبیل در حوزه کشاورزی عنوان کرد: اردبیل در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از تمام این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود و تمام توانمندی‌های استان باید با برنامه‌ریزی دقیق و خوب به ثروت تبدیل شود.

طیبی گفت: علیرغم فعالیت‌هایی که در دوره ریاست قبلی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل انجام گرفته اما این پیشرفت‌ها و فعالیت‌ها شایسته استان نیست.

طیبی خواستار همیاری و همکاری سازمان‌ها،‌ دانشگاه‌های استان، استانداری اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و همچنین کمک و یاری خیرین در حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم طی حکمی از سوی حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رامز نصیری صالح به عنوان رئیس جدید جهاد دانشگاهی واحد اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول