اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف استان یزد خبر داد

برپایی نمایشگاه عرضه کالا به مناسبت دهه فجر در یزد

رئیس اتاق اصناف استان یزد از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به مناسبت ایام ‌الله دهه فجر در یزد خبر داد.

برپایی نمایشگاه عرضه کالا به مناسبت دهه فجر در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحسن ضیائی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تلاش شده در این نمایشگاه، کالاهای ضروری و مایحتاج مردم و به طور عمده مواد غذایی عرضه شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در مناطق اکرمیه، شاهدیه و اداره تعاون روستایی استان یزد برپا خواهد شد، بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها، مواد غذایی با تخفیف 10 تا 15 درصدی و پوشاک و کیف و کفش با تخفیف 20 درصدی ارائه خواهد شد.

ضیائی همچنین با اشاره به گلایه و انتقاد مردم از برخی نمایشگاه‌های دایر شده به مناسبت‌های مختلف عنوان کرد: تلاش شده تا نظارت و بازرسی در نمایشگاه‌ها افزایش یابد و در این راستا پرونده غرفه‌ها و اصناف متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح فروش فوق‌العاده در صنف کیف و کفش نیز اجرا خواهد شد، بیان کرد: 35 فروشگاه منتخب در استان یزد این طرح را اجرا می‌کنند که از طریق همین اصناف، در ایام الله دهه فجر اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: حراج و طرح فروش فوق‌العاده دارای شرایط ویژه است و در صورتی که این شرایط در حراج‌ها و فروش‌های فوق‌العاده لحاظ نشود، با صنف متخلف برخورد خواهد شد.

ضیائی خاطرنشان کرد: حراج و فروش فوق‌العاده باید با مجوز اتحادیه و اتاق اصناف باشد و کلیه اجناس فروشگاه نیز باید مشمول حراج شود، ضمن اینکه فاکتور خرید معتبر نیز باید ارائه شود تا تخفیف‌ها با توجه به فاکتورها صورت گیرد.

وی زمان قانونی برای هر حراج و فروش فوق‌العاده در یک فروشگاه را یک ماه اعلام کرد و بیان داشت: در صورتی که این شرایط لحاظ نشود، واحد صنفی متخلف شناخته شده و با آن برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اتاق اصناف در ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر، از اول تا پایان بهمن ماه، به اصنافی که فاقد جواز کسب هستند و در این ایام اقدام به دریافت جواز کنند، 50 درصد برای ورودی جواز کسب تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

ضیائی از همه صاحبان صنوف فاقد جواز کسب دعوت کرد تا از این فرصت استفاده کرده و برای دریافت جواز کسب خود در بهمن ماه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 7 هزار واحد صنفی استان یزد معادل 30 درصد واحدها، فاقد جواز کسب هستند.

ضیائی همچنین از برگزاری مراسم جشن ویژه اصناف و بازاریان در استان یزد خبر داد و یادآور شد: این جشن قرار است در روز 14 بهمن ماه با حضور رئیس اتاق اصناف کشور در یزد برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف یزد ادامه داد: دیدار مشترک نمایندگان اتاق اصناف و بسیج اصناف با 35 خانواده شهید، آذین‌بندی و نصب پرچم در واحدهای صنفی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در روز 15 بهمن ماه، اعزام 10 نفر از روسای اتحادیه‌ها به مشهد مقدس، برگزاری همایش دوچرخه سواری در 18 بهمن از امیرچخماق تا خلدبرین و ... برخی دیگر از برنامه‌های اصناف در ایام‌الله دهه فجر است.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول