اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از وضعیت جاده‌ها گزارش می‌دهد

‌محدودیت ترافیکی راه‌ها/ افزایش 4 درصدی ترافیک جاده‌ها

در 24 ساعت گذشته سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 18 درصد بوده و و ترافیک جاد‌ه‌ها 4 درصد رشد داشته است؛ در همین مدت اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی7 صبح صورت پذیرفته است.

‌محدودیت ترافیکی راه‌ها/ افزایش 4 درصدی ترافیک جاده‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی‏، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

در 24 ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 800 ترددشمار در محورهای برون‌شهری، تعداد 5 میلیون و 579 هزار و 385 دستگاه ‌وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن حدود 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 18 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

* محورهای دارای بیشترین تردد در 24 ساعت گذشته

آزادراه کرج – تهران، پل کلاک، آزادراه تهران _ کرج کیلومتر 25، آزادراه قزوین _ کرج در منطقه گلشهر، آزادراه ساوه _ تهران ابتدای محور و محور کرج _ ماهدشت در 24 ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته‌اند.

محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه

محور شمشک ـ دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران، به‌ دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است؛ صرفاً تردد از شمشک تا پارکینگ پایین و از دیزین تا پارکینگ بالا جهت استفاده از پیست‌های اسکی، امکان‌پذیر بوده و امکان تردد از دیزین تا گاجره، به‌منظور تردد از شرق تهران به محور کندوان و بالعکس، وجود ندارد.

محور شهدادـ نهبندان، واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب و تخریب زیرساخت‌های مسیر، تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور پونل به خلخال‏ْ، مقطع واقع در استان گیلان، به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن تا اطلاع بعدی مسدود است.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

محور سیرجان _ بندرعباس، مقطع  واقع در استان هرمزگان، به دلیل عملیات اجرای سامانه روشنایی و نصب جت فن‌ها در تونل هفده شهریور، حدفاصل کیلومتر 100 الی 105 ، از 6/11 لغایت 20/11/92‌ ، همه روزه از ساعت 7 الی 17 ، مسدود بوده و تردد دو طرفه در محور بندرعباس _‌سیرجان، به ‌عنوان مسیر جایگزین معرفی می‌شود.

محور کندوان واقع در استان‌های مازندران و البرز به دلیل عملیات تعریض از 21/10/92 لغایت 16/11/92‌ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت 21 الی 8 صبح روز بعد، مسدود خواهد بود و دیگر محورهای منتهی به شمال کشور، به ‌عنوان مسیر جایگزین معرفی می‌شود. ‌

محور قم ـ گرمسار و بالعکس، واقع در استان‌های تهران‏، سمنان و قم، به دلیل تمدید عملیات راهسازی تا تاریخ 30/11/92 مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت گرمسار خواهد بود.

کمربندی شرقی شهر کرمانشاه، حدفاصل کیلومتر 12 الی 13 واقع در استان کرمانشاه، تمدید عملیات زیرسازی راه‌آهن غرب تا 1/12/92 روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) از ساعت 11 الی 14 مسدود و مسیر جایگزین، کمربندی غربی (قدیمی) خواهد بود.

گردنه رخ واقع در محور شهرکرد ـ اصفهان، واقع در استان چهار محال و بختیاری، حد فاصل پیچ چشمه تا خط الرأس گردنه رخ به طول 8 کیلومتر به دلیل متروکه شدن گردنه رخ و احتمال ریزش کوه از تاریخ 25/9 لغایت 25/12/92 مسدود و مسیر جایگزین تونل‌های دوقلوی رخ خواهد بود.

محور کنارگذر شرقی ایلام واقع در استان ایلام، به دلیل تکمیل عملیات باقی مانده پرتال تونل های مسیر از تاریخ 1/11/92 لغایت 15/11/92 به مدت 15 روز تونل سمت راست (مسیر رفت) و از تاریخ 16/11/92 لغایت 30/11/92 به مدت 15 روز تونل سمت چپ (مسیر برگشت) مسدود بوده و تردد در ایام فوق از تونل جانبی انجام می شود.

محور پلدختر - خرم آباد واقع در استان لرستان، حدفاصل کیلومتر 25 تا 26 از تاریخ 7/11/92 لغایت 17/11/92 به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر به دلیل اجرای عملیات راهسازی مسدود و مسیر جایگزین محورهای بابازید – کوهدشت - خرم آباد و پل‌دختر – پل زال - خرم آباد خواهد بود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول