اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

27 پروژه کشاورزی در استان البرز به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از بهره‌برداری 27 پروژه کشاورزی در استان البرز خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

27 پروژه کشاورزی در استان البرز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود کریمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پروژه بیشتر در قالب واحدهای تولیدی هستند که در بحث توسعه کشاورزی در سال 91 تسهیلاتی به آنان ارائه شده بود.

این مسئول با بیان اینکه عمده این واحدها شامل محصولات گلخانه‌ای، دام و طیور هستند، افزود: ارائه تسهیلات به کشاورزان توانسته زمینه تحولات اساسی در بخش کشاورزی در استان را فراهم کند.

کریمی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از امور زیربنایی نیز از مهمترین برنامه‌های دهه فجر است، افزود: بهره‌برداری از امور زیربنایی، جاده بین مزارع و عملیات آبرسانی تحت فشار نیز از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعلام کرد: این 27 طرح با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که توانسته گامی مهم در جهت ارتقای کشاورزی استان محسوب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تأکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 148 اشتغال موقت و دائم ایجاد شده و برای 66 نفر نیز تثبیت اشتغال انجام می‌شود.

کریمی افتتاح نمایشگاه عشایری را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام الله دهه فجر عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه از 12 بهمن در محل کاروانسرای شاه عباسی راه‌اندازی‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد غرفه‌های متعدد در این نمایشگاه و پخت غذاهای محلی عشایر و همچنین به نمایش گذاشتن بخشی از زندگی عشایر از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی تأمین آب است، افزود: با حمایت‌های صورت گرفته در این حوزه و تخصیص اعتبارات ایستگاه پمپاژ استفاده از پساب تصفیه‌شده کرج انجام شده است.

به گفته کریمی این طرح در صورت تأمین اعتبارات در خرداد ماه سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با راه‌اندازی این پمپاژ آب کشاورزی شهر ماهدشت و قسمتی از منطقه اشتهارد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول