اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله جوادی آملی در همایش کتاب سال حوزه

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه از تجلیل از شخصیت آیت‌الله جوادی آملی در پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که دهم بهمن ماه برگزار می‌شود، خبر داد.

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله جوادی آملی در همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی حقی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: بر اساس سنت هر ساله از شخصیت‌های مختلف و آثار برتر در همایش کتاب سال حوزه تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به پاس تالیفات ارزشمند ایشان یکی از برنامه‌های همایش کتاب سال حوزه امسال است، البته آیت‌الله جوادی آملی به عنوان سخنران ویژه همایش کتاب سال حوزه نیز در این همایش به ایراد سخن می‌پردازد.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: مرحوم علامه محقق آقا سیدعزیز طباطبایی به دلیل آنکه خدمات ارزنده‌ای در زمینه احیای میراث شیعه داشتند و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند و کتابخانه خطی ایشان نیز پا برجاست و آثار این کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از شخصیت‌های دیگری است که در همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فقط 11 عنوان اثر ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه امسال مربوط به بانوان بود که این میزان اثر نشان‌دهنده حضور کمرنگ بانوان بود.

حقی با بیان اینکه 284 ناشر در مجموع در همایش کتاب سال حوزه شرکت کردند گفت:‌ چهار ناشر و 29 مولف غیرایرانی در این همایش شرکت کردند که نشاندهنده کمرنگ بودن شرکت ناشران خارجی در این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: 400 نفر از فضلای حوزه که در رشته‌های مختلف تخصص دارند، با کتاب سال حوزه در زمینه داوری‌ها همکاری می‌کنند، ولی امسال از حضور 242 نفر در داوری‌ها استفاده کردیم.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه 778 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است گفت:‌ 89 اثر در گروه کلام، 81 اثر در گروه تاریخ و 63 اثر در گروه فقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 42 اثر به عنوان کاندیدا انتخاب شدند که 11 اثر به عنوان آثار برگزیده، 15 اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر و 16 اثر به عنوان آثار تحسین شده معرفی شدند.

حقی یادآور شد: امسال با وجود آنکه تعداد آثار ارسال شده 19 درصد کاهش داشته ولی از نظر کیفی آثار از محتوای بهتری برخوردار بودند.

وی ادامه داد: امسال 26 درصد آثار توانستند از رقابت‌های اجمالی بگذرند و به رقابت‌های تفصیلی برسند، در حالی که این آمار در سال‌های گذشته حداکثر بین 20 تا 22 درصد بوده است.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت:‌ این مسئله نشان‌دهنده این است که ناشران و مراکز پژوهشی در انتخاب آثار دقت بیشتری کردند و آثار فاخرتری انتخاب کردند و به بازار نشر فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: ویراستاری، طراحی جلد، قلم و زبان نوشتاری، نوآوری، اتقان علمی و تاثیرگذاری در مخاطبان از جمله مواردی است که در ارزیابی آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه در نظر گرفته می‌شود.

حقی با اشاره به تحلیل هشت دوره گذشته آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه گفت: 8 هزار کتاب مورد تحلیلی محتوایی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است و این اقدام برای نویسندگان و پژوهشگران مفید است.

وی عنوان داشت: اساتید سطح عالی، پژوهشگران پژوهشگاه‌ها، مدیران و مسئولان مراکز پژوهشی حوزه، نویسندگان و ارباب نشریات، مدیران حوزه‌های علمیه قم و شهرستان‌ها و بیوت مراجع تقلید جزو مدعوین همایش کتاب سال حوزه هستند.

پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه دهم بهمن در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول