اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

کاهش نرخ بیکاری در دولت یازدهم/نقش موثر تشکل‌ها در تعیین دستمزدها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تعیین دستمزدها از کاهش نرخ بیکاری از زمان آغاز به کار دولت یازدهم خبر داد.

کاهش نرخ بیکاری در دولت یازدهم/نقش موثر تشکل‌ها در تعیین دستمزدها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی که با حضور برخی مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش‌های این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم با حداقل دستمزد زندگی می‌کنند اما همواره در هر عرصه‌ای شاهد وحدت، همدلی و صبر ملت هستیم.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه وحدت ملت ایران اگر بی‌نظیر نباشد کم نظیر است، افزود: قطار اقتصاد در ایران دوباره سرعت خود را در سال‌های 94 و 95 باز خواهد یافت که این امر مستلزم استمرار صبر و تحمل ملت است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ملت ایران شاهد بوده‌اند که در کمتر از یک تا دو دهه همه افرادی که در جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت کردند از جمله عراق، کویت، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا مجازات شده‌اند.

فیروزآبادی تصریح کرد: افرادی که در تحریم اخیر نیز با ملت ایران ناجوانمردانه رفتار کرده و هزینه‌های ایران را بالا بردند به همین گونه تقاص کار پلید خود را در گذر زمان خواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر حوزه نفوذ ایران از پشت دیوار چین شروع و تا دریای مدیترانه امتداد دارد و این مسئله را دشمنان ایران نمی‌توانند منکر شده و همواره شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل دولت جدید، نرخ بیکاری در کل کشور کاهش داشته و فضای بین‌المللی نیز تا حدودی بهبود یافته است، افزود: از اقدامات در حوزه تامین اجتماعی نیز می‌توان به کاهش دادن حقوق برخی افراد که نابه‌جا از حقوق بالایی برخوردار بودند و نظام‌بخشی اقتصادی در این حوزه اشاره کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در رابطه با دستمزدها جلسات کارشناسی سنگین در حال تشکیل است، افزود: اگر مزد از حد قابل قبول بیشتر بالا برود بیکاری افزایش یافته و اگر از حد قابل قبول کمتر باشد فشار اقتصادی را بر افراد جامعه تحمیل می‌کند.

فیروزآبادی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این حوزه کاری سنگین است، افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش موثری در رابطه با دستمزد‌ها ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در لایحه ارائه شده به مجلس، 67 هزار میلیارد تومان یارانه برای سال آینده در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم اقتصاد بدون نقص را در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول