اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قوه قضائیه:

بیشتر از 14میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مختومه شده است

معاون قوه قضائیه گفت: از سال 89 تاکنون بیش از 14 میلیون و 600 هزار پرونده وارد شعبات شوراهای حل اختلاف شده و بیشتر از آن مختومه شده است.

بیشتر از 14میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی پیش از ظهر امروز در همایش اعضای برتر شوراهای حل اختلاف کردستان در سنندج اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 600 هزار پرونده از آمار فوق‌الذکر مربوط به 9 ماهه سال جاری است.

وی افزود: در سال‌های نخست تشکیل و فعالیت شوراهای حل اختلاف، عده‌ای می‌خواستند آن را خفه کنند اما شوراهای حل اختلاف نه تنها خفه نشد بلکه شکوفا شده و به رشد قابل‌توجهی طی این سال‌ها دست یافته است.

احمدی‌میانجی همچنین به ورود بیش از 4 میلیون و 200 هزار پرونده در سال 89 به شعبات شوراهای حل اختلاف در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در سال 90 نیز بیش از 3 میلیون و 950 هزار و در سال گذشته هم 3 میلیون و 940 هزار پرونده در شعبات مختلف کشور مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری نیز بیش از 2 میلیون و 600 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور افزود: بیشتر از میزان پرونده‌های ورودی در شعبات شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف تنها تشکل‌ فرامذهبی است، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف خاص مذاهب زرتشت، یهودی‌ها و حتی ارامنه در سطح کشور فعال شده‌اند و توسط افرادی با همین مذاهب اداره می‌شوند.

فعالیت 3 هزار اهل سنت در شوراهای حل اختلاف

وی از فعالیت بیش از 3 هزار نفر اهل تسنن در خانواده بزرگ شوراهای حل اختلاف سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام کسانی که در بدنه شوراها فعالیت می‌کنند به عنوان شغل به این مهم نگاه نمی‌کنند.

به گفته وی، بیشتر اعضای شوراهای حل اختلاف به دلیل اینکه این کار را مقدس می‌دانند همواره با وضو وارد محیط کار می‌شوند و با همین دیدگاه نیز خدمت می‌نمایند.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع کمک‌هایی هم از سوی اعضا به خود شورا می‌شود که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اقدامات شوراهای حل اختلاف در زمینه آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: در سال 89 با تلاش فعالین این عرصه بیش از 7 هزار زندانی از زندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در سال 90 نیز با مداخله شوراها بیش از 10 هزار و 500 زندانی از زندان‌های سراسر کشور آزاد شده و این آمار در سال گذشته 13 هزار نفر بوده است.

احمدی‌میانجی همچنین از راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها به منظور رسیدگی به اینگونه امور اشاره کرد و گفت: این مهم می‌تواند نقش قابل توجهی در آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان و بازگشت آنان به دامان خانواده داشته باشد.

انتهای پیام/79002/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول