اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار لرستان:

مشکل آب 2 روستای جنوب پلدختر نیمه اول سال آینده حل می‌شود

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: دو روستای شهدای تنگ فنی و سراب رجب شهرستان پلدختر تا پایان خرداد ماه سال 93 از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مشکل آب 2 روستای جنوب پلدختر نیمه اول سال آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، مجید کیانپور صبح امروز در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی در پلدختر اظهار داشت: برای رفع مشکل آب آشامیدنی و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی این دو روستا و روستاهای چم گز، چم گرداب، دره خزینه و ....  به صورت ریشه‌ای دو حلقه چاه با هماهنگی وزارت نفت حفر زده می‌شود.

وی گفت: سیستم لوله‌کشی انتقال آب از این چاه‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از محل اعتبارات شرکت نفت انجام می‌شود.

کیان‌پور با بیان اینکه برای حفر این دو حلقه چاه علاوه بر کار کارشناسی مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار نیز از طریق منابع وزارت نفت تامین و پرداخت می‌شود، افزود: با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال یک دستگاه سیستم تصفیه آب برای آب چشمه‌های روستاهای سراب رجب و شهدای تنگ فنی توسط شرکت نفت نصب شده است.

وی تصریح کرد: پس از آزمایش آب چشمه سراب رجب توسط سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تایید نهایی، قابل استفاده برای مصارف کشاورزی ساکنان این دو روستا می‌باشد.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان از مکان نامناسب مسکن مهر پلدختر که کار کارشناسی نشده بود، انتقاد کرد و گفت: طرح مسکن مهر پلدختر در شش هکتار از اراضی تنگ علی از سال 87  در  مسیر مستقیم آبراهه‌های فصلی احداث شده و فاقد کانال هدایت آب‌های سطحی است.

وی افزود: نبود کانال هدایت آب‌های سطحی در منطقه تنگ علی پلدختر موجب شده در هنگام بارندگی و جاری شدن سیلاب آب به درون خانه‌ها و منازل مردم منطقه  و سایت مسکن مهر نفوذ پیدا کند.

وی گفت: برای هزینه طراحی و مطالعه مشاور مسکن مهر پلدختر از سوی استانداری لرستان مبلغ 200میلیون ریال اختصاص یافته این درحالی است که شهرداری این مبلغ را به مشاور طرح پرداخت نکرده است.

کیانپور به کتابخانه شماره دو شهر پلدختر که در سال 87 عملیات اجرایی آن آغاز شده، اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 4 میلیارد ریال برای این کتابخانه هزینه شده و دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است که به دلیل طولانی شدن کار پیمانکار پروژه در سال 92 فسخ پیمان شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان افزود: برای تکمیل و رفع مشکل کتابخانه شماره دو پلدختر 2 میلیارد ریال اختصاص داده می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان به همراه جمعی از مدیران کل از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهرستان بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شد و به تسریع روند پروژه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول