اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین خبر داد

کاهش 50 درصدی تلفات جاده‌ای قزوین

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: همدلی مجموعه پلیس با راهداری موجب شده است که در پنج سال گذشته 50 درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

کاهش 50 درصدی تلفات جاده‌ای قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیتی که این ستاد هماهنگی خدمات سفر دارد اظهار داشت: بحث گردشگری راهبرد توسعه استان است و این امر محقق نمی‌شود جز اینکه دستگاه‌ها با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی خدمات سفر یک موضوع فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید سعی کنند که در ایام نوروز میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشیم.

این مسئول افزود: نقطه اوج این گردشگری و بهره بردن چه از نظر اقتصادی و رضایتمندی را در ایام نوروز می‌بینیم و هدف اصلی ما باید رضایت‌مندی مردم باشد.

حبیبی با معرفی کردن قزوین به عنوان استانی خاص، خاطرنشان کرد: استان قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی و مواصلاتی و به واسطه حلقه تلاقی شرق و غرب و پایتخت کشور، استانی خاص بوده و بسیار پر مسافر و گردشگرپذیر است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در سال گذشته هفت میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند و یک میلیون از این تعداد یک شب را در قزوین سپری کرده‌اند که باید سعی کنیم تا ماندگاری مسافران در استان قزوین طولانی‌تر شود.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: ستاد هماهنگی سفر باید یک تشکیلات منسجم تشکیل دهد، تا خدمات بهتری نسبت به سال‌های گذشته ارائه شده و مسئول معاونت‌ها نیز هرچه سریع‌تر تشکیل جلسه دهند.

وی ادامه داد: سیاست کلی ما در این ستاد رضایتمندی مسافران و بالا بردن سطح خدمات استان و نیز معرفی جاذبه‌های تاریخی استان به مسافران بوده و در این امر رسالت صدا و سیما و رسانه‌ها از همه سنگین‌تر است.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید به مرکز استان بسنده کرد، یادآور شد: در این زمینه فرمانداران نقش اصلی را دارند و از آنجایی که استان ما در محور مواصلاتی قرار دارد باید در همه جای استان خدمات بدهیم و این محورهای مواصلاتی روزهای پرکاری را برای پلیس رقم می‌زند.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر استان عنوان کرد: در برخی استان‌ها تردد 500 هزار خودرو معادل یک ماه آن‌هاست ولی در قزوین معادل یک روز می‌باشد و در این حوزه مجموعه پلیس با راهداری همدلی لازم را داشته‌اند که امر موجب شده است تا در پنج سال گذشته 50 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در استان قزوین داشته باشیم.

حبیبی ادامه داد: در این زمینه هلال احمر هم اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم که با همکاری پلیس، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها کار را به جلو ببریم.

وی افزود: باید در بحث هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی و دانش آموزی خدمات را در حد توان بالا ببریم و خدمات عمومی و رفاهی را افزایش دهیم و نیز بر اغذیه و بهداشت مردم کنترل داشته باشیم.

حبیبی در انتها با اشاره به نقش اساسی شهرداران برای معرفی و نظافت شهر تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی به مسافران بدهیم رسالت شهرداران بسیار مهم است.

انتهای پیام/77007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول