اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمسار:

حفظ امنیت اجتماعی مستلزم اجرای امر به معروف است

امام جمعه گرمسار گفت: یکی از راه‏های حفظ امنیت اجتماعی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

حفظ امنیت اجتماعی مستلزم اجرای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدعلی مهدی‏نژاد صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه امام سپاه گرمسار برگزار شد، با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است.

وی تآکید کرد: قرآن کریم هشت دسته را به عنوان امرکننده و نهی‏کننده معرفی کرده است که شامل خداوند متعال، انبیای الهی، پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین (ع)، افراد عالم و دانشمند، مسئول خانه، برادران دینی و حاکمان می‏شوند.

استاد حوزه علمیه گرمسار نیز در این همایش دلایل وجوب امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و گفت: شرع، عقل، عرف و فطرت و نیاز حکم می‏کند تا امر و نهی صورت گیرد.

حجت‏الاسلام مهدی ولیخانی افزود: دین اسلام هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح و سلامت محیط اهمیت می‏دهد و این امور، از حقوق متقابل مسلمین است.

وی تصریح کرد: جامعه‏ای که در آن منکر نهی نمی‏شود؛ مثل بدن آلوده به ایدز فاقد سلامت و ایمنی است.

استاد حوزه علمیه گرمسار به سخن رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: هرگاه مردم نهی از منکر نکرده و از نیکان خاندان من پیروی نکنند، دعایشان مستجاب نمی‏شود.

ولیخانی افزود: رسول خدا (ص) از مؤمنی که دین ندارد، نفرت دارد و گفته شده است مؤمنی که دین ندارد، یعنی کسی که امر و نهی نمی‏کند.

وی به شرح حدیثی از امام صادق (ع) پرداخت و گفت: کسی که می‏خواهد امر کند، خودش باید آن را به خوبی انجام دهد و به حرام و حلال آشنا باشد، دلسوز مردم بوده و نسبت به مکر و حیله شیطان آگاه باشد، صبور بوده و تعصب و خشکی به خرج ندهد و در اصل نیتش برای خدا باشد.

استاد حوزه علمیه گرمسار سخنی از امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: امام رضا (ع) فرموده‏اند «بهترین برادرم نزد من کسی است که عیب مرا به من هدیه کند».

انتهای پیام/74007/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول