اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

اتصال 3 هزار و 630 مدرسه به اینترنت پر‌سرعت در اصفهان

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 630 مدرسه در سطح استان به اینترنت پر‌سرعت متصل شده‌اند.

اتصال 3 هزار و 630 مدرسه به اینترنت پر‌سرعت در اصفهان

بهنام خشوئی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده و بهره‌گیری هوشمند از فناوری‌های نوین در مدارس از سه سال پیش تاکنون در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مدارس سبب تسهیل در امر آموزش می‌شود، گفت: بهره‌گیری هوشمند در درجه نخست سبب تسهیل یاد‌گیری و در درجه دوم نیز سبب تسهیل امر یاد‌دهی می‌شود و آموزش و پرورش استان نیز با توجه به این موضوع مهم از فناوری‌های نوین در مدارس استفاده می‌کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه فناوری‌های نوین را به عنوان یک ابزار در دست معلم می‌دانیم و نه به عنوان یک اصل، تصریح کرد: معلم در سیستم آموزشی اصل بوده و محور آموزشی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس درصدد ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموزان هستیم، ادامه داد: استفاده از ویدئو پروژکتور در مدارس می‌تواند 80 درصد اهداف آموزشی را در راستای بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین محقق کند.

خشوئی با بیان اینکه خرید ویدئو پروژکتور برای مدارس هزینه بالایی ندارد، تاکید کرد: استفاده از برد‌های هوشمند نیز امر آموزش را تسهیل‌تر می‌کند، البته برای خرید برد‌های هوشمند باید هزینه‌های بیشتری پرداخت شده و به دلیل گران بودن برد‌های هوشمند تأکیدی به خرید این برد‌ها برای مدارس نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس در ابتدا باید برای بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین نسبت به خرید ویدئو پروژکتور اقدام کنند، افزود: وجود سیستم‌های هوشمند در مدارس در راستای آموزش دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه از سه سال گذشته یک برنامه راهبردی را برای یادگیری دانش‌آموزان دنبال کرده‌ایم، گفت: راه‌اندازی اتوماسیون اداری در آموزش و پرورش استان یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین است.

وی با بیان اینکه تمام مدارس استان به سیستم اتوماسیون اداری مجهز شده‌اند، اظهار کرد: با راه‌اندازی اتوماسیون اداری سبب حذف کاغذ در راستای انجام فعالیت‌های اداری شده است.

خشوئی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان نسبت به راه‌اندازی شبکه داخلی VAN توسط مخابرات اقدام کرده است، ادامه داد: با راه‌اندازی این شبکه 40 منطقه آموزشی در سطح استان به این شبکه متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم به مناسبت دهه فجر پهنای باند اداره کل آموزش و پرورش استان را به 20 MBPS ارتقاء دهیم، تصریح کرد: همچنین برای دهه فجر امسال وبلاگ اختصاصی معلمان را در استان راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه وبلاگ اختصاصی معلمان استان به آدرس www.daneshblog.ir است، بیان کرد: با راه‌اندازی این وبلاگ، معلمان استان می‌توانند وارد این سایت شوند و برای خود یک وبلاگ اختصاصی راه‌اندازی کنند و با وبلاگ خود با دانش‌آموزان در ارتباط باشند.

وی با اشاره به تعداد مدارس متصل به اینترنت پر‌سرعت در استان تاکید کرد: در حال حاضر 3 هزار و 630 مدرسه در سطح استان به اینترنت پر‌سرعت متصل شده‌اند.

خشوئی با بیان اینکه همچنین حدود 700 مدرسه در سطح استان با تلفن و با استفاده از روش‌های قدیمی به اینترنت متصل می‌شوند، افزود: تاکنون 8 هزار و 436 کلاس درس در سطح استان به امکانات فناوری اطلاعات شامل کامپیوتر، ویدئو پروژکتور و پرده نمایشی مجهز شده‌اند.

وی گفت: یک‌ هزار و 900 مورد از این کلاس‌های درس در کنار برخورداری از امکانات ذکر شده در بالا به برد‌های هوشمند نیز مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول