اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش نجاتگران دماوند

کوه‌نوردان بام ایران بدون مصدومیت نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: با تلاش هفت ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، کوه‌نوردان بام ایران بدون مصدومیت نجات یافتند.

کوه‌نوردان بام ایران بدون مصدومیت نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید فرهادی امشب در گفت‏‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: حوالی ظهر امروز تماسی تلفنی با امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برقرار شد مبنی بر اینکه چهار نفر از هم‏وطنان‏مان در قله دماوند گرفتار شده‌اند.

وی افزود: پس از دریافت آمار کلی و شرایط حادثه و هماهنگی با مرکز کنترل هماهنگی مدیریت عملیات استان تهران و همچنین در جریان گذاشتن رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه فرمانداری شهرستان دماوند، یک تیم آماده اعزام به قله دماوند شد.

فرهادی ادامه داد: پس از جمع‌آوری وسایل تخصصی کوهستان، یک تیم سه نفره همراه با یک دستگاه آمبولانس از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند عازم منطقه پلور شد.

وی اظهار داشت: تیم اعزامی به دلیل شلوغی راه یک ساعت تمام طول کشید تا به نزدیکی قله رسیدند و پس از عبور از مسیر برفی و یخی جاده منتهی به قله دماوند، به نزدیکی کمپینگ نخست رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: به دلیل حجم بالای برف و یخ‌زدگی منطقه، نجاتگران مجبور شدند ادامه راه را به صورت پیاده طی کنند.

وی ادامه داد: پس از حدود دو ساعت پیاده‌روی، چهار نفری که در قله گرفتار شده بودند پیدا شدند و به آنها امکاناتی مانند پتو، کنسرو و ... ارائه شد.

فرهادی بیان کرد: خوشبختانه با اقدام به‌‏موقع تیم اعزامی، افراد گرفتار شده در برف و یخ و سرمای شدید بام ایران نجات پیدا کردند و پس از حدود هفت ساعت به منطقه امنی رسیدند و تحویل عوامل امدادی پلور شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص آماده‌‏باش تیم امداد و نجات مستقر در پایگاه آبعلی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به سرما و برودت هوا در منطقه قله دماوند با هماهنگی که با مسئول امداد و نجات و فرمانده تیم اعزامی داشتیم، تا پایان عملیات تیم امداد و نجات پایگاه آبعلی در حالت آماده‌‏باش قرار داشتند.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول