اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی دماوند:

طرح‌های هادی روستایی در دماوند کیفیت خوبی ندارند

بخشدار مرکزی دماوند گفت: طرح‌های هادی روستایی اجرا شده در بخش مرکزی شهرستان دماوند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

طرح‌های هادی روستایی در دماوند کیفیت خوبی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ موسی بهرامی عصر امروز در نخستین نشست بررسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان بیان کرد: این معضل در یک بازدید کلی از یکی از روستاها به خوبی نمایان خواهد شد.

وی افزود: بافت‌های قدیمی بیشتر روستاهای ما در طرح‌های هادی از بافت اصلی روستا کنار گذاشته شده‌اند که این امر برای صدور سند مالکیت تبدیل به یک معضل شده است.

اجرای طرح هادی در 10 روستای بخش مرکزی دماوند

بهرامی در خصوص آمار و ارقام اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی دماوند اظهار کرد: بر اساس آمار سال 1390،‌ بخش مرکزی شهرستان دماوند دارای 48 روستای با جمعیت بالای 20 خانوار است که در 10 روستا از این تعداد طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد:‌ 10 روستای بخش مرکزی شهرستان دماوند نیز فاقد طرح هادی هستند که این جای تأسف دارد؛ چراکه بیشتر روستاهای استان و کشور دارای طرح هادی هستند در حالی‌که وضعیت بخش مرکزی دماوند به این شکل است.

بخشدار مرکزی دماوند تصریح کرد:‌ همچنین طرح هادی در سه روستای این بخش بازنگری شده و در دو روستا نیز در حال بازنگری است.

روستاییان برای دریافت اسناد املاک دچار مشکل هستند

بخشدار مرکزی دماوند همچنین در حاشیه این مراسم در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در خصوص صدور اسناد روستایی بیان داشت: بیشتر روستاییان بخش مرکزی دماوند برای دریافت اسناد املاک و منازل روستایی خود دچار مشکل هستند و پاسخ کامل و روشنی از بنیاد مسکن دریافت نمی‌کنند.

بهرامی تأکید کرد:‌ چند مدتی بود که در تهیه طرح‌های هادی با بخشداری‏‌ها مشورت نمی‌شد، ولی خوشبختانه این امر در دو سال اخیر شرایط بهتری پیدا کرده و امید است این همکاری و مشورت بیشتر شود.

وی افزود: دهیاران، بخشداران و فرماندار می‌توانند نظرات مشورتی خوبی ارائه کنند، چون با مردم منطقه کار می‌کنند و منطقه را به خوبی می‌شناسند.

جان مردم روستای «مومج» دماوند هر لحظه در خطر است

بخشدار مرکزی دماوند در بخش دیگری در خصوص روستای «مومج» دماوند اعلام کرد: این روستا در منطقه‌ای واقع شده که خطر ریزش کوه و سنگ، مردم و اهالی را به شدت تهدید می‌کند و جان مردم روستا هر لحظه در خطر است.

وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان دماوند نیز در این‌باره نامه‌ای به بنیاد مسکن استان تهران ارسال کرده‌ است، گفت: چند سالی است که پیگیر دریافت زمین و انتقال روستا به محل دیگری هستیم که این امر هنوز انجام نشده و از سوی بنیاد مسکن زمینی واگذار نشده است.

بهرامی با تأکید بر اینکه هر لحظه ممکن است اتفاق ناخوشایند و جبران‏‌ناپذیری در این روستا بیفتد، از مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران درخواست کرد تا با واگذاری زمین این روستا را در دستور کار قرار دهد.

وی پیشنهاد تشکیل جلسات تصویب و تأیید طرح‌های هادی در روستاهای مورد نظر را مطرح و خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات در روستای مد نظر یا در شهرستان باعث رفع ابهامات احتمالی در طرح تهیه شده خواهد شد.

انتهای پیام/2568/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول