اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل قدیمی شدن پس از 10 سال

طرح‌های هادی روستایی در دماوند نیازمند بازنگری است

در نشستی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران مطرح شد که طرح‌های هادی روستایی در شهرستان دماوند نیاز به بازنگری دارد و باید در این زمینه اقدام شود.

طرح‌های هادی روستایی در دماوند نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان، دهیاران روستاهای شهرستان دماوند به بیان مشکلات طرح‌های هادی در روستاهای خود پرداختند.

یکی از مشکلات اساسی طرح‌های هادی روستایی شهرستان دماوند، کهنه و قدیمی شدن برخی از این طرح‌ها پس از 10 سال بیان شد.

در ادامه عنوان شد که همچنین مشورت نکردن با اهالی روستاها، دهیاران و بخشداران در زمان تهیه طرح‌های هادی و قبل از تصویت آن باعث بروز مشکلاتی مانند خارج شدن بافت‌های قدیمی روستاها از بافت اصلی یا آوردن املاک شخصی به عنوان املاک عمومی یا فضای سبز شده است.

در این نشست مقرر شد تا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران پس از جمع‌بندی مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران، برای رفع آنها اقدام کند.

نشست بررسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی شهرستان دماوند با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران و معاونش، فرماندار، بخشداران بخش مرکزی دماوند و رودهن، رئیس منابع طبیعی شهرستان و دهیاران روستاهای شهرستان دماوند برگزار شد.

طرح‌های هادی در نیمی از روستاهای دماوند اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در حاشیه این نشست گفت: طرح‌های هادی روستایی در نیمی از روستاهای شهرستان دماوند اجرا شده است.

غلام‏حسین خانی به خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت:‌ اجرای طرح‌های هادی روستایی هم‏چنان ادامه دارد و با تخصیص اعتبارات جدید دولتی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی شهرستان دماوند یکی از وظایف اصلی بنیاد مسکن است، افزود: سنددار کردن املاک مسکونی روستایی نیز یکی دیگر از وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از سال 1375 به این نهاد انقلابی محول شده است.

خانی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح در محدوده شهرستان دماوند به شهر آبسرد رسیده است، ادامه داد: تاکنون منازل روستایی در 36 روستا از 46 روستای با جمیعت بالای 20 خانوار در شهرستان دماوند سنددار شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آمار مربوط به وجود 46 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار مربوط به سال 1385 است، اظهار داشت:‌ ما هم‏چنان در حال سنددار کردن منازل روستایی در شهرستان دماوند هستیم و این کار برای تمام منازل روستایی انجام‌ خواهد شد؛ مگر اینکه خود مالک بنا به دلایلی مانند وقفی بودن ملک تمایل به دریافت سند نداشته باشد.

تامین مسکن محرومان اولویت نخست است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران تصریح کرد: بنیاد مسکن نخستین نهادی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1358 بنیان نهاده شد.

وی افزود: تامین مسکن محرومان جزو وظایف اصلی نظام و دغدغه‌های امام راحل بود که با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از بیشترین کارهای بنیاد مسکن نیز به ویژه تا سال 1361 تأمین خانه‌های محرومان در روستاها بوده است.

خانی ادامه داد: از سال 1361 وظیفه بازسازی مناطق جنگی از طریق دولت به بنیاد مسکن محول شد و بنیاد مسکن متولی مناطق آسیب‏‌دیده از جنگ شد.

وی بیان کرد: پس از آن در سال 1362 بود که بحث طرح هادی روستاها مطرح شد و این طرح طی سه سال توسط جهاد سازندگی آن زمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شد و در سال 1367 به تصویب رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح‌های هادی روستایی و واگذاری و تملک اراضی روستاها را از جمله وظایف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش روستایی پس از سال 1367 خواند.

انتهای پیام/2568/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول