اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش نباید آسیب ببیند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اعتماد خانواده‌ها به ویژه اولیای دانش‌آموزان نباید به دستگاه تعلیم و تربیت خدشه‌ای وارد کرده و یا مورد تزلزل واقع شود.

اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش نباید آسیب ببیند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل صابر سپهری در جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگر امروز به همفکری و تعامل مثبت بین نهاد خانواده و مجموعه پدران و مادران آگاه و فهیم نیاز دارد تا با شناسایی روحیات و خلقیات دانش‌آموزان بتواند آنها را در مسیر هدایت قرار دهد.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در رسیدن به موفقیت‌های مختلف نیازمند جبهه همیشه حامی اولیا و پدران و مادران است، تصریح کرد: اگر در این عرصه و در ارتباط آنها با مدرسه اختلالی به وجود آید موضوع آموزشی، پرورشی و تربیتی با خلأهایی رو‌به‌رو می‌شود که جبران آن سخت و بسیار غیرممکن به نظر می‌رسد.

سپهری با یادآوری اینکه نهاد انجمن اولیا و مربیان باید ارتقا یافته و بیش از هر زمان دیگر فضای مناسب در تقویت و تعالی آن شکل بگیرد، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر این نهاد مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته که بایستی آسیب‌های آن درست تشخیص داده شده و ترمیم شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در پنج ماه گذشته حاکی از حاکمیت قانون، تدبیر و عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد است.

وی بیان کرد: بحث رونق اقتصادی، مهار تورم، بهبود سیاست‌های خارجی با توجه به حضور و سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس داووس امید را در دل مردم شریف افزایش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با سوابق و تجربه ارزشمند آموزشی و مدیریتی نیز به تبعیت از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فردی کاملاً عملگرا و متکی به نظرات کارشناسی، عقلانیت و خرد جمعی در تمام تصمیم‌گیری‌ها چهار محور کاری را برای اجرا شدن پیگیر است.

سپهری ادامه داد: محورهای کاری مقام عالی وزارت شامل اولویت اول ساماندهی و بهسازی نیرو و منابع انسانی، اولویت دوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی، اولویت سوم توسعه مشارکت‌ها و اولویت چهارم عملیاتی کردن بودجه در آموزش و پرورش است.

وی از تشکیل کمیته‌های چهارگانه محور برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در استان خبر داد که با استفاده از کارشناسان مجرب و مرتبط، موضوعات را در این کمیته‌ها آنالیز کرده و پس از تجزیه و تحلیل تصمیمات شایسته را برای عملیاتی کردن آن اتخاذ می‌کنند.

سپهری کسب اعتماد معلمان و اولیا را ارزشمند دانست و گفت: اعتماد پدیده‌ای شکننده و حساس است که زمان زیادی لازم است تا به آن رسید اما به سرعت از بین می‌رود و دستیابی مجدد به آن هم کار چندان ساده‌ای نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تلاش برای از بین بردن فاصله صف و ستاد، ارزشیابی و کنترل و نظارت، پاسخگویی سریع به موقع و با تکریم ارباب رجوع، تعامل اثربخش با سایر دستگاه‌های دولتی با حفظ شأن و منزلت آموزش و پرورش، حضور بازرسان ادارات با تواضع و احترام و مطالعه علمی در بازدید از مدارس برای نظارت و کنترل برنامه‌ها، نشست صمیمی، چهره به چهره با مدیران و معلمان در منطقه، تقدیر و تشویق‌های ارزشمند عادلانه، به حق و اثربخش از معلمان و مدیران، نظارت مستمر و دقیق بر نحوه ارائه خدمات، امکانات و بهداشت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی مدارس، بازرسی مستمر و نظارت دقیق بر سیستم‌های گرمایشی مدارس، ایجاد نشاط سازمانی برای همکاران، قدرشناسی از همکاران و اولیای دانش‌آموزان و حفظ جایگاه و ارزش معلمان تأکید کرد.

انتهای پیام/62003/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول