به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل صابر سپهری در جلسه شورای برنامهریزی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگر امروز به همفکری و تعامل مثبت بین نهاد خانواده و مجموعه پدران و مادران آگاه و فهیم نیاز دارد تا با شناسایی روحیات و خلقیات دانشآموزان بتواند آنها را در مسیر هدایت قرار دهد.
وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در رسیدن به موفقیتهای مختلف نیازمند جبهه همیشه حامی اولیا و پدران و مادران است، تصریح کرد: اگر در این عرصه و در ارتباط آنها با مدرسه اختلالی به وجود آید موضوع آموزشی، پرورشی و تربیتی با خلأهایی روبهرو میشود که جبران آن سخت و بسیار غیرممکن به نظر میرسد.
سپهری با یادآوری اینکه نهاد انجمن اولیا و مربیان باید ارتقا یافته و بیش از هر زمان دیگر فضای مناسب در تقویت و تعالی آن شکل بگیرد، خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر این نهاد مورد غفلت و بیتوجهی قرار گرفته که بایستی آسیبهای آن درست تشخیص داده شده و ترمیم شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: موفقیتهای دولت تدبیر و امید در پنج ماه گذشته حاکی از حاکمیت قانون، تدبیر و عقلانیت در تصمیمگیریها و عملکرد است.
وی بیان کرد: بحث رونق اقتصادی، مهار تورم، بهبود سیاستهای خارجی با توجه به حضور و سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس داووس امید را در دل مردم شریف افزایش داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با سوابق و تجربه ارزشمند آموزشی و مدیریتی نیز به تبعیت از سیاستهای دولت تدبیر و امید فردی کاملاً عملگرا و متکی به نظرات کارشناسی، عقلانیت و خرد جمعی در تمام تصمیمگیریها چهار محور کاری را برای اجرا شدن پیگیر است.
سپهری ادامه داد: محورهای کاری مقام عالی وزارت شامل اولویت اول ساماندهی و بهسازی نیرو و منابع انسانی، اولویت دوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی، اولویت سوم توسعه مشارکتها و اولویت چهارم عملیاتی کردن بودجه در آموزش و پرورش است.
وی از تشکیل کمیتههای چهارگانه محور برنامههای وزیر آموزش و پرورش در استان خبر داد که با استفاده از کارشناسان مجرب و مرتبط، موضوعات را در این کمیتهها آنالیز کرده و پس از تجزیه و تحلیل تصمیمات شایسته را برای عملیاتی کردن آن اتخاذ میکنند.
سپهری کسب اعتماد معلمان و اولیا را ارزشمند دانست و گفت: اعتماد پدیدهای شکننده و حساس است که زمان زیادی لازم است تا به آن رسید اما به سرعت از بین میرود و دستیابی مجدد به آن هم کار چندان سادهای نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تلاش برای از بین بردن فاصله صف و ستاد، ارزشیابی و کنترل و نظارت، پاسخگویی سریع به موقع و با تکریم ارباب رجوع، تعامل اثربخش با سایر دستگاههای دولتی با حفظ شأن و منزلت آموزش و پرورش، حضور بازرسان ادارات با تواضع و احترام و مطالعه علمی در بازدید از مدارس برای نظارت و کنترل برنامهها، نشست صمیمی، چهره به چهره با مدیران و معلمان در منطقه، تقدیر و تشویقهای ارزشمند عادلانه، به حق و اثربخش از معلمان و مدیران، نظارت مستمر و دقیق بر نحوه ارائه خدمات، امکانات و بهداشت سرویسهای ایاب و ذهاب دانشآموزی مدارس، بازرسی مستمر و نظارت دقیق بر سیستمهای گرمایشی مدارس، ایجاد نشاط سازمانی برای همکاران، قدرشناسی از همکاران و اولیای دانشآموزان و حفظ جایگاه و ارزش معلمان تأکید کرد.
انتهای پیام/62003/ک/ظ1004