اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان خبر داد

سازش 260 میلیارد ریالی محکومان با وساطت شورای حل اختلاف

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: 260 میلیارد ریال بدهی زندانیان جرائم غیرعمد با وساطت شورای حل اختلاف منجر به سازش شد.

سازش 260 میلیارد ریالی محکومان با وساطت شورای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد خسروی امشب در مراسم جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندانی مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بنای دستگاه قضایی کشور بر این است که تا جایی که قانون اجازه می‌دهد نسبت به زندان و زندانیان کاری کند که شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان باشیم به خصوص در پرونده‌هایی که محکوم مالی و یا محکومان مالی دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد ناخواسته دچار محکومت مالی شدند و این اقدام عامدانه نبوده است، افزود: این افراد بنا به دلایلی محکوم شده‌اند و رویکرد قضایی کشور این است که تا جایی که امکان دارد شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان از زندان باشد و این رویکرد به صورت جدی است در کشور و استان اصفهان اجرایی شده و پیگیری می‌شود.

خسروی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی کشور مبنی بر امر سازش و تقویت شوراهای حل اختلاف که در دستور کار جدی خود قرار داده است، افزود: مبلغ 260 میلیارد ریال از کسانی که شاکی بوده‌اند توسط شورای حل اختلاف به سازش منجر شد که اگر این وساطت توسط ستاد دیه صورت نمی‌گرفت زندانیان بسیاری باید در زندان می‌ماندند.

وی به آزادی 27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این اقدام خداپسندانه و عظیم جای تقدیر دارد و این در حالی است که 400 میلیون تومان کمک مستقیم خیران استان اصفهان برای آزادی این تعداد زندانی انجام گرفته است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: بسیاری از پرونده‌های مالی، جرایم عمدی نبود و در بعضی از پرونده‌ها هیچ سوءنیتی توسط فرد محکوم شده مشاهده نشده است به گونه‌ای که فرد فقط در امور مالی مشکل داشته و همین موضوع سبب زندانی شدن وی شده است که کمک خیران را برای آزادی می‌طلبد.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول