اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

سارق اینترنتی لاهیجان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی حساب تعدادی از شهروندان گیلانی در لاهیجان خبر داد.

سارق اینترنتی لاهیجان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در نشست ستاد فرماندهی استان چگونگی دستگیری سارق اینترنتی مذکور را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان‌های رشت و لاهیجان به دادخواهی تعدادی از شهروندان به پلیس فتا ارجاع شد.

این مسئول ادامه داد: سارق مذکور از حساب اینترنتی مردم به صورت غیر مجاز برداشت می‌کرد و به همین موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات از شاکیان پرونده و پیگیری‌های فنی و پلیسی کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند سارق را که جوانی 24 ساله، اهل و ساکن لاهیجان و شاغل یک کافی‌نت بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در شهرستان لاهیجان دستگیر کنند.

محمدخانی تصریح کرد: متهم صراحتاً به جرم خود و سواستفاده از دریافت اطلاعات مهم کارت بانکی شهروندان شامل شماره حساب، رمز نخست و دوم اینترنتی، CVV2 برای انتخاب واحد، ثبت‌نام دانشگاه و پرداخت قبض اعتراف کرد.

به گفته وی، سارق به برداشت غیرمجاز حدود 30 میلیون ریال از حساب اینترنتی مردم برداشت کرده بود که با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب لاهیجان معرفی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان، اضافه کرد: متهم با صدور قرار وثیقه 200 میلیون ریال روانه زندان شد.

وی از شهروندان گیلانی خواست در مراجعه به کافی‌نت، اطلاعات مهم کارت بانکی خود نظیر شماره حساب، رمز اول و دوم اینترنتی، CVV2 را در اختیار متصدی کافی‌نت قرار ندهند.

محمدخانی با بیان اینکه در صورت امکان در اسرع وقت نسبت به تعویض رمز حساب اینترنتی خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: صاحبان کافی‌نت در جذب و به‌کارگیری متصدیان مربوطه دقت کنند.

وی متذکر شد: از افرادی که صلاحیت فردی و اجتماعی آن قبلاً به تایید مبادی ذی‌ربط رسیده باشد در کافی‌نت استفاده کنند و از نظارت بر عملکرد افراد زیرمجموعه غافل نشوند.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول