اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد مطرح کرد

ایجاد چالش احداث مجتمع آموزش عالی گناباد برای ثبت جهانی قنات

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: سازمان میراث فرهنگی احداث مجتمع آموزش عالی در حاشیه جاده گناباد به سمت کاخک را برای ثبت جهانی قنات مشکل‌ساز می‌داند.

ایجاد چالش احداث مجتمع آموزش عالی گناباد برای ثبت جهانی قنات

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، هادی جباری ظهر امروز در نشست خبری که در محل مجتمع آموزش عالی گناباد برگزار شد؛ اظهار داشت: با همکاری و همدلی مسئولین شهرستان مراحل ترقی این مجتمع طی شده و از مرکز آموزش عالی به مجتمع آموزش عالی ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه اغلب دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و غیر گنابادی هستند، افزود: تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه از 60 نفر به یک‌هزار و 300 نفر افزایش یافته و با توجه به آمادگی و تأمین زیرساخت‌های لازم تعداد دانشجویان این مجتمع آموزش عالی از مهرماه سال آینده به 2 هزار و 500 نفر افزایش می‌یابد.

وی افزود: رشته‌های مهندسی صنایع، شیمی و زمین‌شناسی به 11 رشته موجود در دانشگاه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل محلی در گناباد و وجود منابع و ذخایر فراوان، بیشتر در صدد جذب رشته‌های متناسب با موقعیت‌های محلی منطقه همچون رشته‌های دامپزشکی و زبان انگلیسی هستیم.

جباری گفت: آینده این مجتمع با عدم ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی وضعیت بحرانی خواهد داشت.

وی افزود: برای آغاز عملیات ساختمانی 4 هزار متر مربعی این مجتمع، پرونده احداث ساختمان مجتمع آموزش عالی گناباد در کمیسیون امور زیربنایی استان منتظر موافقت میراث فرهنگی است.

جباری گفت: در صورتی که تا ابتدای مهرماه 93 ساختمان احداث نگردد پذیرش دانشجویان به حداقل ممکن و حتی صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این دانشگاه امسال یک هزار و 250 دانشجو پذیرفته است؛ افزود: با تصویب رشته‌ای جدید این تعداد دو برابر خواهد شد که زیرساخت آموزشی فعلی آموزش عالی در گناباد جوابگوی این طیف نخواهد بود.

جباری بیان داشت: مهم‌ترین مشکل این مجتمع نبود ساختمان مستقل است و این در حالی است که به دنبال موافقت‌ نامه 14گانه دستگاه‌های دولتی برای واگذاری 100 هکتار زمین در حاشیه جاده گناباد به سمت کاخک هستیم که تنها سازمان میراث فرهنگی با این موضوع با توجه به انجام مراحل ثبت جهانی قنات قصبه گناباد، مخالفت می‌کند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی احداث مجتمع آموزش عالی را در محل گفته شده برای ثبت جهانی قنات مشکل‌ساز می‌داند.

جباری تصریح کرد: در بحث خوابگاه‌ها باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و افراد خیر و سرمایه‌گذار در این امر گام بردارند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی یک کار زیربنایی است و یک کار اجباری و دستوری نیست، افزود: تنها دانشگاهی هستیم که در خوابگاه‌ها طلبه مستقر کردیم تا به خوابگاه‌ها بروند و مشورت بدهند.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول