اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تجاری پرتغال:

ترافیک شهری با نگاه دانشگاهی قابل کنترل است

رئیس هیئت تجاری و دانشگاهی پرتغال گفت: با نگاه دانشگاهی می‌توان ترافیک در شهرها را کنترل و مدیریت کرد.

ترافیک شهری با نگاه دانشگاهی قابل کنترل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در ادامه سفر هیئت تجاری و دانشگاهی پرتغال به قزوین نشستی با رویکرد حمل و نقل و مدیریت شهری با مدیران شهرداری قزوین در سالن قائم برگزار شد.

فرناندو فیگورا در این نشست با اشاره به استعداد‌ها و ظرفیت‌های قزوین در بخش حمل و نقل اظهار کرد: برنامه‌ها و ایده‌های خوبی را می‌توان در قزوین اجرایی کرد و این شهر در بخش حمل و نقل از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه گسترش حمل و نقل خودرویی در شهرها سبب محدود شدن آزادی‌های مردم در شهر شده است، بیان کرد: باید با توسعه حمل و نقل خودرویی تدابیری در راستای کنترل و هدایت این خودروها اندیشیده شود و با اجرایی شدن برنامه‌های متنوع وضعیت مناسبی برای رفت و آمد مردم فراهم آید.

رئیس هیئت تجاری و دانشگاهی پرتغال ادامه داد: باید با دید دانشگاهی به کنترل ترافیک شهرها پرداخت و سوانح رانندگی را به حداقل رساند تا مردم نیز در آرامش زندگی کنند.

فیگورا ایجاد راه‌های ویژه برای تردد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در شهرها ضروری دانست و عنوان کرد: با مدرنیته و افزایش خودروها سوانح شهری با دوچرخه‌سواران و عابران پیاده بیشتر شده که برای جلوگیری از این سوانح باید راه‌های ویژه‌ای برای عابران پیاده به ویژه کودکان و همچنین دوچرخه‌سواران ایجاد شود.

وی اظهار کرد: همانند اروپا ساختارهای فکری در برنامه‌ریزی‌های شهری باید تغییر کند تا در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری شاهد تحولاتی باشیم که در نهایت منجر به آرامش و راحتی شهروندان خواهد شد.

در ادامه خویی مدیاس با تأکید بر تحکیم روابط دوجانبه منطقه خود با قزوین گفت: منطقه گله‌گا در پرتغال در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوبی است که می‌توان این ظرفیت‌ها را به اشتراک گذاشت.

شهردار گله‌گا افزود: تکنولوژی پرتغال در سالیان اخیر رشد چشم‌گیری داشته است و این استعداد را دارد که در صحنه‌های بین‌المللی رقابت کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده مناسبات اقتصادی بین پرتغال و قزوین افزایش پیدا کرده و سبب تحکیم روابط دوجانبه اقتصادی این دو کشور شود.

انتهای پیام/77003/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول