اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 157 درصدی جمعیت درنای خاکستری در تایباد

با حضور رئیس نظارت بر امور حیات وحش و کارشناسان محیط زیست استان، همزمان با سراسر کشور سرشماری پرندگان در تایباد انجام شد که نشان از رشد 157 درصدی جمعیت درنای خاکستری دارد.

رشد 157 درصدی جمعیت درنای خاکستری در تایباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد مظلوم‌پناه اظهار داشت: طبق سرشماری که به کمک تلسکوپ و دوربین‌های چشمی از جمعیت درنای خاکستری به عمل آمد، رشد 157 درصدی این گونه نسبت به سال گذشته مشاهده شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد افزود: این موضوع نشان‌ دهنده شرایط زیستگاهی خوب، آب و هوای مناسب، غذای کافی و امنیت مطلوب منطقه است که خود حاصل تلاش مأموران یگان محیط زیست و همچنین تعامل ارزشمند هنگ مرزی تایباد است.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح فرهنگی مردم و احساس مسئولیت همشهریان در حفظ و صیانت از این گونه ارزشمند نیز در این خصوص بی‌تأثیر نبوده است.

مظلوم پناه ادامه داد: درنای خاکستری از پرندگان حمایت شده بوده که شکار آنها در تمام فصول سال ممنوع است.

وی افزود: پرندگان مهاجر در تایباد بیشتر از نوع پرندگان زمستان‌گذر هستند که از عرض‌های شمالی مثل شمال دریای خزر و سیبری از ابتدای مهرماه وارد می‌شوند و با گرم شدن هوا شهرستان را ترک می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد هدف از سرشماری زمستانه پرندگان را شناسایی گونه‌ها، تعیین جمعیت و وضعیت زیستگاه پرندگان عنوان کرد و افزود: با کسب اطلاعاتی از این دست می‌توان برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حفاظت از این گونه‌ها به عمل آورد.

وی در خاتمه اظهار داشت: از آنجایی که تنهاترین زیستگاه درنای خاکستری در حوزه خراسان رضوی، شهرستان تایباد است می‌تواند به عنوان یک منطقه گردشگری در سطح استان و حتی کشور مطرح شود و در این زمینه توجه مسئولان استانی و شهرستانی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

انتهای پیام/2202/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول