اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب‌رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد:

هزینه درمان سرطان 18 برابر هزینه پیشگیری است

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با عنوان اینکه هزینه درمان بیماری 18 برابر هزینه پیشگیری است گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش نسبت به راهکارهای پیشگیری از سرطان گامی مؤثر برداشته شود.

هزینه درمان سرطان 18 برابر هزینه پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حمید مستشاری ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش پیشگیری از سرطان که در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد سال 51 تأسیس و بعد از انقلاب این مرکز به بهداری واگذار شد که ارائه خدمات بعد از واگذاری کیفیت مطلوب را نداشت.

وی تصریح کرد: این انجمن در سال 61 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و تاکنون هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده است.

مستشاری با اشاره به اینکه نباید هیچ بیماری ناامید از درمان خود از این مرکز مراجعت کند و علاوه بر رنج بیماری خود، از هزینه‌های درمان نیز رنج ببرد؛ از اهداف این انجمن است؛ گفت: برای بیماران سرطانی روستایی و شهرستانی که برای درمان به مشهد مراجعه می‌کنند آسایشگاهی نیز تجهیز و آماده شد.

وی ادامه داد: این آسایشگاه در طول دوره درمان امکانات استراحت، تغذیه و رفت‌وآمد را به طور کاملا رایگان ارائه می‌دهد.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با اشاره به ارتباط بین این مرکز و دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) روزانه یک هزار و 200 مورد پزشکی پذیرش می‌شود.

مستشاری افزود: این پذیرش‌ها به قیمت تعرفه دولتی انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در تأمین داروهای بیماران سرطانی حمایت‌هایی دارد.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با اشاره به ویزیت پزشکان تخصصی و فوق تخصص در این مرکز با مبلغ یک هزار و 500 تومان افزود: 80 درصد موارد درمان بیماران سرطانی در این مرکز انجام می‌شود.

مستشاری با عنوان اینکه هزینه درمان بیماری 18 برابر هزینه پیشگیری است گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش در راستای آگاهی‌های مردم نسبت به راهکارهای پیشگیری از سرطان گامی مؤثر برداشته شود.

وی در خاتمه افزود: هم‌اکنون کلینیک تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) با وجود بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته رادیوتراپی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز در زمینه پرتو درمانی در سطح کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول