اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

سامانه پایش کارخانه سیمان نظرآباد راه‌اندازی شد

امروز سامانه پایش در کارخانه سیمان نظرآباد با حضور مسئولان البرزی راه‌اندازی شد.

سامانه پایش کارخانه سیمان نظرآباد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، با راه‌اندازی این سامانه پایش در کارخانه سیمان نظرآباد گامی مهم در جهت ارتقای حفظ محیط زیست در استان برداشته شده است.

در این مراسم که ظهر امروز برگزار شد، استاندار البرز با بیان اینکه باید گام‌های خود را برای ارتقای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها برداریم، گفت: تلاش بر این است که با برنامه‌ریزی‌های اساسی و نظارت بر فعالیت کارخانجات میزان آلاینده‌های زیست محیطی را به حداقل رسانده و گامی مهم را در جهت رفع آلودگی‌های هوا و محیط زیست برداریم.

سیدطاهر طاهری با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه میزان آلایندگی فاضلاب و دودکش‌های کارخانه سیمان نظرآباد به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود، افزود: برای راه‌اندازی این مهم اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها شناسایی شده و در مسیر درست از آنها استفاده شود.

طاهری بیان داشت: با به کارگیری از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان می‌توانیم نظرآباد را با رشد و توسعه بیشتری همراه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر تغییر نام این کارخانه از کارخانه سیمان آبیک به نظرآباد تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه در محدوده استان البرز و در شهرستان نظرآباد فعالیت می‌کند لازم است که نام این کارخانه به کارخانه سیمان نظرآباد تبدیل شود.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش مدیران و کارگران کارخانه سیمان نظرآباد اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که با تلاش‌های صورت گرفته گام‌های موثری برای استانداردسازی فضای کاری، ایجاد مراکز تحقیقاتی، آموزشی و تولید انبوه انجام شده است.

در ادامه این مراسم مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز نیز طی سخنانی بر حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های هوا تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه پایش گامی مهم در جهت حفاظت محیط زیست تلقی می‌شود.

حسن پسندیده این کارخانه را به عنوان الگویی در بخش صنعت استان البرز عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که دیگر صنایع کشور و استان البرز برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی این اقدام را در کارخانه خود انجام دهند.

کارخانه سیمان نظرآباد روزانه بیش از 13 هزار تن سیمان را تولید می‌کند و یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان کشور محسوب می‌شود.

براساس گزارش فارس، براساس تدابیر اندیشیده شده این کارخانه در آینده نزدیک با راه‌اندازی خطوط جدید، تولیدش را به 22 هزار تن می‌رساند.

انتهای پیام/2302/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول