اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گچساران مطرح کرد

واکسیناسیون 536 هزار قطعه طیور در گچساران

رئیس دامپزشکی گچساران گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 536 هزار قطعه طیور در گچساران واکسینه شده است.

واکسیناسیون 536 هزار قطعه طیور در گچساران

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به واکسیناسیون دامی در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 114 هزار و 706 رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز از طریق بخش دولتی و افزون بر 28 هزار و 215 هزار رأس دام دیگر نیز از طریق بخش خصوصی در برابر بیماری‌ تب برفکی واکسینه شده است.

وی با بیان این که بیماری‌های آبله و شاربن نیز از دیگر بیماری‌های بوده که دام‌ها در گچساران علیه آن واکسینه شده‌اند،افزود: افزون بر 300 هزار رأس از دام‌های گاو، گوساله، گوسفند و بز در این شهرستان توسط بخش‌های دولتی و خصوصی در برابر بیماری‌های دامی واکسینه شده‌اند.

گوهرگانی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون طیور ابراز کرد: با افزایش جمعیت جهان در سال های آینده و افزایش چندین برابری تقاضا برای غذا یکی از دلایل روی آوردن انسان به طیور است.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران پایین بودن نسبی هزینه‌های تولید، بالا بودن بازده غذایی و عدم انتقال بیماری‌های مشترک را از جمله مزایای صنعت پرورش طیور دانست و گفت: کوتاه بودن دوره پرورش در مقایسه با دیگر حیوانات اهلی تولید کننده غذای انسان، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌رقیب بودن این صنعت در جهان است.

گوهرگانی ادامه داد: با توجه به بالا بودن میزان آلودگی‌ها و خطر ابتلا طیور به بیماری‌های مختلف، آگاهی از مسایل مختلف امنیت زیستی و راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان بسیار حیاتی است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 536 هزار قطعه طیور در گچساران علیه بیماری‌های پرندگان واکسینه شده است.

گوهرگانی با بیان این که حدود 250 هزار مراجعه برای معالجه طیور صورت گرفته است، عنوان کرد: افزون بر 150 هزار مراجعه در بخش دولتی و 108 هزار مراجعه نیز در بخش خصوصی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/82001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول