اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی خبر داد

برگزاری نخستین همایش پیشگیری از سرطان در مشهد

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی از برگزاری نخستین همایش «سرطان قابل پیشگیری است» در مشهد خبر داد.

برگزاری نخستین همایش پیشگیری از سرطان در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قوام‌نصیری ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش پیشگیری از سرطان که در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی امام رضا (ع)‌ در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هفته سرطان در بهمن‌ماه طی فعالیت‌های مختلفی به بررسی سرطان، راهکارها و چالش‌ها می‌پردازد.

وی افزود: این همایش با همکاری انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته سرطان در روز چهارشنبه 9 بهمن‌ماه با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، پیشگیری از سرطان و به صدا در آوردن زنگ هشداری از روند رو به رشد آمار سرطان در کشور برگزار می‌‌شود.

قوام‌نصیری با اشاره به آمار و شاخص‌های سرطان در استان و کشور با بیان کلیاتی درباره سرطان در این همایش تصریح کرد: پانل شیوه‌های زندگی در پیشگیری از سرطان از جمله تغذیه، دخانیات، آلودگی هوا و محیط زیست، فعالیت بدنی، استرس، بخش سازمان‌های مردم‌نهاد و گفت‌وگویی با بهبودیافتگان از بیماری سرطان از دیگر برنامه‌ها در این همایش است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از سرطان‌ها در اکثر کشورهای پیشرفته جهان قابل پیشگیری و درمان هستند، افزود: اگر در مراحل ابتدایی اکثر سرطان‌ها به مراجعه و درمان اقدام شود، این بیماری قابل درمان خواهد بود و افزایش سن را نیز در بر خواهد داشت.

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به اینکه نسبت آمار زنان و مردان در بسیاری از سرطان‌ها تقریباً یکی است، خاطرنشان کرد: مبتلایان به سرطان سینه بین 40 تا 50 سال سن دارند.

وی گفت:‌ در رابطه با اکثر سرطان‌ها مانند سرطان‌های دستگاه گوارش، اجتماع باید آگاهی داشته باشد و امید است برگزاری نخستین همایش عمومی (سرطان قابل پیشگیری است) گامی مثبت در راستای ارتقای سطح فرهنگ سلامت و شیوه‌های صحیح زندگی عموم مردم باشد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول