اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان خبر داد

صدور 6 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان از 15 موافقت‌نامه و صدور 6 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در این استان خبر داد.

صدور 6 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور مولایی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با محوریت سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان اظهار کرد: در یک سال گذشته بر اساس تقاضاهایی که بود تعداد 15 موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان صورت گرفت که منجر به صدور 6 سرمایه‌گذاری خارجی در این استان شد.

وی با بیان اینکه، طبق ماده 7 قانون اجرایی اصل 44 به تقاضاهای سرمایه‌گذاری خارجی در مدت 10 روز پاسخ داده می‌شود افزود: این تقاضاها باید مناسب با نقطه موردنظر سرمایه‌گذاری باشد.

نایب‌ رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر رضوان‌شهر صورت گرفته است.

وی 212 میلیون دلار از میزان سرمایه‌گذاری خارجی مذکور را سهم آورده ذکر کرد و ادامه داد: در مرحله بعد 400 میلیون دلار برای گسترش و توسعه سیکل ترکیبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مولایی‌پور بسترسازی برای سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان را مهم دانست و تصریح کرد: بحث سرمایه‌گذاری خارجی جزو اولویت ما است.

وی آلمان و سوئیس را از سرمایه‌گذاران خارجی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر عنوان کرد و یادآور شد: کشور چین نیز با ایجاد 4 شرکت در منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذاری خارجی انجام داد شده است.****

این مسئول شناسایی مقیاس تولید در اقتصاد را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: احساس امنیت در سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مهم است.

وی جذب سرمایه‌گذاران ایرانی و گیلانی مقیم خارج از کشور را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد و متذکر شد: تاکنون 200 نفر از سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور شناسایی شده‌اند که حدود 40 نفر از آنها گیلانی هستند.

مولایی‌پور با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خارجی برای گیلان بسیار مهم است اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه باید به سهم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد دلار در کشور برسیم تا بتوانیم نرخ رشد 8 درصد اقتصاد را تحقق بخشیم.

وی نرخ رشد اقتصاد کشور را یک پدیده بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی به لحاظ فیزیکی و تکنولوژی می‌توانیم نرخ رشد اقتصادی را محقق کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان اولویت سرمایه‌گذاری در این استان را جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها و رسانه‌ها برای ایجاد فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان شد.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول