اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود پیش‌بینی نشدن ردیف بودجه در شهرداری صورت گرفت

پیشنهاد خرید 10 دستگاه خودروی جدید در شورای شهر همدان

برخی اعضای شورای شورای شهر همدان طرح خرید 10 دستگاه خودروی جدید از بودجه شهرداری مطرح کرده‌اند، درحالی که ردیف بودجه‌ای برای این منظور پیش‌بینی نشده است.

پیشنهاد خرید 10 دستگاه خودروی جدید در شورای شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خریداری چند دستگاه خودروی جدید برای استفاده اعضای شورای شهر همدان از آن، یکی از موضوعاتی بود که دیروز در شورا مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

این طرح دارای مخالفان و موافقانی بود که در نهایت مقرر شد بعد از بررسی، تصمیم نهایی در ارتباط با خریداری آن اتخاذ شود.

هم‌اکنون شورای شهر تعدادی خودرو در اختیار دارد و پیشنهاد خرید 10 دستگاه خودروی جدید از بودجه شهرداری باعث بروز اختلافاتی در شورا شده است.

یکی از اعضای شورای شهر همدان و البته مخالف این اقدام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این طرح، خرید چند دستگاه خودروی جدید برای شورای شهر در راستای تأمین صرفه و صلاح را مطرح می‌کرد.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه به عقیده بنده این طرح باید کارشناسی می‌شد، ادامه داد: اگر ادعای انجام کاری در راستای تأمین صرفه و صلاح را داریم باید ضمن بررسی همه‌جانبه آن، یک برآورد ریالی و میزان هزینه برای انجام آن نیز در برنامه باشد.

وی با بیان اینکه سه راهکار برای بررسی این طرح ارائه شد، ابراز داشت: قرار شد این سه راهکار مورد بررسی دقیق قرار گرفته و بعد از آن نسبت به تصمیم‌گیری نهایی اقدام شود.

این عضو شورای شهر همدان ادامه داد: یک راهکار در اختیار قرار دادن چند خودروی مرتبط با شهرداری به اعضای شورای شهر بود که برای تعیین به صرفه بودن یا نبودن آن باید هزینه استهلاک، سوخت، راننده و... تعیین شود.

وی گفت: فرض دوم، خریداری خودرو و در اختیار گذاردن آن به اعضای شورا بود که قرار شد هزینه ریالی این پیشنهاد نیز برآورد شود.

نورالله‌زاده قرار دادن هزینه استهلاک به اعضای شورای شهر به منظور هزینه‌کرد آن توسط خود اعضای شورا و بررسی هزینه ریالی آن را نیز از دیگر پیشنهادات بود.

وی دلیل مخالفت خود با این طرح را نبود پشتوانه کارشناسی در آن دانست و ابراز داشت: تأمین صرفه و صلاح شهر و توجه به بهبود مدیریت در صرفه‌جویی هزینه‌ها در گروی انجام کار کارشناسی است.

این عضو شورای شهر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه شورای شهر همدان با 15 عضو دارای 9 راننده و خودرو است، گفت: پیشنهاد این طرح، افزایش تعداد خودروها به 15 مورد است.

وی تأکید کرد: از آن جا که در بودجه امسال شهرداری، این مبلغ در ردیف بودجه‌ها پیش‌بینی نشده، حتی با وجود به صرفه بودن این کار، امسال زمان مناسبی برای خریداری این خودروها نیست.

نورالله‌زاده با بیان اینکه چنین هزینه‌کردی باید در ردیف بودجه‌های سالانه شهرداری قرار بگیرد، ابراز داشت: در صورت تحقق این امر، شهرداری موافقت خود را در اجرای این طرح اعلام خواهد کرد که امسال یا سال آینده نسبت به این کار اقدام کند.

وی با بیان اینکه فعلاً صرف چنین هزینه‌ای در ردیف بودجه نیست و به همین دلیل با اجرای آن مخالف هستم، افزود: اجرای این کار به معنای صرف هزینه‌ای مازاد بر هزینه جاری شهرداری‌ها خواهد بود.

عضو شورای شهر همدان در پاسخ به این سئوال که خودروی مورد نظر موافقان این طرح چه بوده است، گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، نسبت به خرید پژو جی ال ایکس اقدام خواهد شد.

کامران گردان، سخنگوی شورای شهر نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: هنوز مصوبه این طرح حل نشده و برای بررسی بیشتر به بعد، موکول شد.

با وجود صراحت قانون، جلسات چهارمین دوره شورای شهر همدان همچنان غیر علنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول