اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران:

صدای شوالیه ‌آواز ایران برای بیماران کلیوی طنین‌انداز می‌شود

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران، گفت: استاد شهرام ناظری در کنسرت خیریه‌ای به نفع بیماران کلیوی در ساری حضور می‌یابد.

صدای شوالیه ‌آواز ایران برای بیماران کلیوی طنین‌انداز می‌شود

عباس حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران در سال 72 تشکیل شده و هشت دفتر نمایندگی این انجمن در استان را زیرپوشش دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کلیوی، گسترش و تامین مراکز درمانی، آگاه کردن بیمار از چگونگی بیماری و روش بهبود، بررسی وضعیت بیمار و بهبود آن در حد امکان، تشویق و ترغیب افراد برای اهدای کلیه از جمله برنامه‌های این انجمن است، تصریح کرد: برای رسیدن به این اهدا، نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمار بیماران کلیوی در استان رو به افزایش است و این زنگ خطری برای مردم است، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی بکوشد تا جلوی افزایش این بیماری را هم بگیرد، قدم بزرگی است و به‌ دنبال این هستیم تا با همکاری دانشگاه و هماهنگی استانداری مازندران، راهکارهایی برای جلوگیری از رشد بی‌رویه بیماری کلیوی را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه در مازندران 1125 بیمار دیالیزی و 800 بیمار پیوندی داریم، ادامه داد: در مجموع در استان 2 هزار نفر بیمار کلیوی و پیوندی داریم که در مقایسه با سایر استان‌ها، رقم بالایی است.

حسینی با اشاره به اینکه در 15 بیمارستان مازندران، بخش دیالیز داریم و قبل از پیروزی انقلاب فقط در یک بیمارستان این خدمات ارائه می‌شد، خاطرنشان کرد:‌ 160 تخت دیالیز و 185 دستگاه دیالیز در مراکز درمانی استان داریم.

دبیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران با بیان اینکه بیماران کلیوی با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار داشت: کمبود و فرسودگی دستگاه‌های دیالیز، یکی از این مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از دستگاه‌های دیالیز استان فرسوده هستند، افزود:‌ اگر این دستگاه‌های فرسوده خدمات هم ارائه کنند این خدمات دارای نقص فنی است.

حسینی با بیان اینکه کمبود داروی ساندیمون برای بیماران بخش پیوند از دیگر مشکلات بیماران کلیوی است، گفت: با وجود کاهش قیمت اما هنوز شاهد گرانی این داروها هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخشی از مراکز درمانی استان، بخش دیالیز ندارند، تصریح کرد:‌ بیماران کلیوی که دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند از بیمه تکمیلی برخوردار نمی‌شوند و این مشکلی بر دیگر مشکلات بیماران کلیوی است.

حسینی با بیان اینکه پاداش اهدا باید افزایش یابد، ادامه داد: حدود شش سال است که مبلغ پاداش اهدای کلیه، یک میلیون تومان بوده و این رقم ثابت مانده است.

وی با اشاره به وجود 514 بیمار دیالیزی زن، 611 بیمار دیالیزی مرد، 351 بیمار پیوندی زن و 421 بیمار پیوندی مرد در مازندران، خواستار تسریع در راه‌اندازی بخش پیوند کلیه شهرستان ساری شد.

حسینی با بیان اینکه برای کمک به بیماران کلیوی، اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهیم، تصریح کرد: این بار تصمیم گرفتیم جلب مشارکت‌های مردمی در قالب کنسرت موسیقی باشد.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور از شوالیه آواز ایران استاد شهرام ناظری دعوت کردیم به مدت سه شب از تاریخ 9 تا 11 بهمن در ساری به اجرای موسیقی بپردازد، یادآور شد:‌ درآمد این برنامه در قالب 300 سبد کالا به بیماران کلیوی اهدا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند بلیت را از پایگاه اینترنتی www.iranejra.com تهیه کنند، خاطرنشان کرد: این کنسرت راس ساعت 20 در محل سالن سید رسول حسینی شهرستان ساری برگزار می‌شود.‌‌

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول