اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت در آئین نکوداشت هوای پاک:

فرهنگ‌سازی یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از آلودگی هواست

فرماندار شهرستان پاکدشت فرهنگ‌سازی را یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از آلودگی در سال‌های آینده دانست و گفت: باید به خود بیائیم و از آلوده کردن بیشتر هوا جلوگیری کنیم.

فرهنگ‌سازی یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از آلودگی هواست

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، آئین نکوداشت هفته هوای پاک، با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست، کارشناسان، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان و مسئولان شهرستانی شهرستان پاکدشت، در مجتمع آموزشی علم و دین شهر خاتون‌آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پاکدشت نامگذاری هفته هوای پاک را نشانه‌های اهمیت این موضوع دانست و اظهار داشت: هفته هوای پاک از مهمترین برهه‌های زمانی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، آب، غذا و هوا را مهم‌ترین ارکان ادامه حیات دانست و خاطرنشان کرد: به یقین انسانی که شاید روزها بدون آب و غذا دوام بیاورد، حتی لحظاتی کوتاه بدون تنفس و هوای پاک نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی همچنین ادامه داد: باید تمامی عوامل تأثیرگذار بر حیات انسان را شناخته در حفظ و بقای آن کوشا باشیم و هوای پاک را در مقابل آب و غذا، به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم.

فرماندار شهرستان پاکدشت، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در عصری که انسان با سرعت هر چه تمام‌تر به سوی تجهیز و تکنولوژی پیش می‌رود، پاکیزگی مداوم هوا بسیار حائز اهمیت است، این در حالی است که چرخه فعالیت‌های انسان و نزدیک شدن جمعیت جهان به هفت و نیم میلیارد نفر دو عامل بسیار مهمی است که می‌تواند، نقش بسیار حساس و مهمی را در آلودگی هوای پاک ایفا کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، گذشتن جمعیت جهان از مرز هشت میلیارد نفر را یکی دیگر از مشکلات بزرگ پیش روی هوای پاک دانست و در این زمینه اظهار داشت: امروزه خودروها و کارخانه‌ها به سرعت در حال تولید آلاینده‌های هوا هستند.

فرماندار شهرستان پاکدشت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در گذشته، استفاده از چوب به عنوان یک سوخت بنیادی برای سیستم‌های گرمایشی در خانواده‌ها، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار آلودگی هوا بود، اما امروزه، دسترسی به سوخت‌های فسیلی همچون نفت، نفت گاز و بنزین، و استفاده آن در چرخه حمل و نقل و صنعت به آلودگی هوا، بیشتر دامن می‌زند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، فرهنگ‌سازی را یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از آلودگی در سال‌های آینده دانست و خاطر نشان کرد: باید به خود بیائیم و از آلوده کردن بیشتر هوا جلوگیری کنیم.

وی همچنین نام‌گذاری هفته هوای پاک را به جهت این دانست که تک تک افراد بدانند که پاکیزگی هوای در خطر است و فعالیت‌های روزمره بشر به آن دامن می‌زند.

فرماندار شهرستان پاکدشت، انتقال فرهنگ حفظ پاکیزگی محیط زیست را از مهمترین ارکان وظایف نسل دانش‌آموز دانست و افزود: دانش‌آموزان باید بکوشند تا با تمام موارد آلاینده هوا و محیط ‌زیست در خانواده خود مبارزه کنند و این فرهنگ را در آینده به نسل‌های بعدی برسانند و در خانواده‌های خویش با هر موضوعی که مخل پاکیزگی هواست مقابله کنند.

این مقام مسئول شهرستان پاکدشت، تفکیک نکردن زباله‌ها از درب منازل و تولید گازهای مخرب توسط زباله‌های تفکیک نشده را از دیگر عوامل مؤثر در آلودگی محیط زیست و هوا دانست و خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزان باید بکوشند تا موارد مهم تولید آلاینده‌های هوا را به خانواده‌های خود و دیگر افراد جامعه با لحن و بیانی نافذ و شیرین تذکر دهند.

قاسمی‌فرزاد، همچنین با اشاره به این که در شهرهای بزرگ آلودگی هوا بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است، گفت: آلاینده‌های زیست محیطی، می‌توانند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های مختلفی، از جمله بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های حوزه بینایی باشد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در پایان عنوان کرد: تک تک ما وظیفه داریم برای جلوگیری از آلودگی هوا به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/2462/ل/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول