اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره خبر داد

پرداخت 3،7 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان خرم‌دره‌ای

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از پرداخت 3 میلیارد و 700 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان خرم‌دره‌ای خبر داد.

پرداخت 3،7 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان خرم‌دره‌ای

ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد زمینه خودکفایی در مددجویان مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد از دو طریق اجرای طرح‌های اشتغالزایی و معرفی مددجویان به مراکز کاریابی انجام می‌شود، اضافه کرد: وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد در بخش‌های مختلف کارانگیزی، توان افزایی و وام‌های مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه امسال نیز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث خلق حماسه اقتصادی اقدامات کمیته امداد برای افزایش توان اقتصادی و همچنین فراهم‌سازی شرایط لازم برای توانمندسازی مددجویان اقدامات بسیاری توسط کمیته امداد انجام شده است، اضافه کرد: تا پایان آذر ماه امسال 57 فقره وام خودکفایی اشتغالزایی به مددجویان خرم‌دره‌ای پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه برای پرداخت وام‌های مذکور 3 میلیارد و 748 میلیون و 642 هزار ریال هزینه شده است، ادامه داد: این مشاغل با اجرای طرح‌های اشتغال در زمینه‌های شغلی همچون مشاغل خانگی، صنایع دستی و... ایجاد شده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از میزان اشتغالزایی صورت گرفته از زمان تاسیس کمیته امداد خرم‌دره یادآور شد: در مدت مذکور یک هزار و 341 طرح اشتغال اجرا شده است.

* 368 مددجویان خرم‌دره‌ای مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه از آموزش مددجویان در مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث اشتغال داشتن مهارت برای انجام شغل است.

این مسئول با اشاره به اینکه داشتن مهارت در یک شغل و یا حرفه به ویژه با آموزش ممکن می‌شود، تصریح کرد: از همین رو کمیته امداد نیز به منظور ارتقای سطح مهارت مددجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده و یا مددجویان این نهاد را به مراکز آموزشی معرفی می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه طی سال جاری آموزش‌های لازم به 368 مددجویان خرم‌دره‌ای ارائه شده، اذعان داشت: در این راستا 121 میلیون و 150 هزار ریال هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری دوره های آموزشی مهارت‌های فنی برای مددجویان متذکر شد: این دوره‌ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آگاهی مددجویان و پایداری طرح‌های اشتغال دارد.

انتهای پیام/73005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول