اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه فجر

پروژه برق‌رسانی به سه مجتمع مهر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه برق‌رسانی به سه مجتمع بزرگ مسکن مهر استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه برق‌رسانی به سه مجتمع مهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده عصر امروز در جلسه هماهنگی طرح‌های افتتاحی برای ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها که در شهر اردبیل واقع شده شامل مجتمع مسکونی پیله‌سحران، مسکن مهر مقدس اردبیلی و 26 واحدی سینا است که مراحل نهایی خود را سپری می‌کنند و قرار است در ایام‌الله دهه فجر بهره‌برداری از آنها آغاز شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 29 سایت مسکن مهر که به این شرکت معرفی شدند 19 مورد برق‌رسانی به شکل کامل انجام شده و در مابقی واحدهای مسکونی نیز پیشرفت کار بین 60 تا 90 درصد است.

علیزاده به مشکل تأمین منابع اعتباری و عدم تخصیص اعتبارات قول داده شده برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی مسکن مهر اشاره کرد و افزود: ما همچنان منابع اعتباری در این زمینه دریافت نکردیم و منتظریم تا از محل تأمین اعتبار زیرساختی مسکن مهر که قرار بود استانداری در اختیار ما قرار دهد مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شهرستان‌های مختلف پروژه نیرورسانی به مساکن مهر با قوت و قدرت اجرا می‌شود که مشخص نبودن معابر و تکمیل نشدن ساختمان‌ها سبب شده تا در این حوزه با مشکلاتی روبه‌رو باشیم.

وی با بیان اینکه در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیش از 13 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: این پروژه‌ها شامل چندین کارخانه تولیدی و اقتصادی، ایستگاه پست زندان اردبیل، ‌مجتمع‌های مسکونی و شرکت‌های تعاونی و آب‌درمانی آفتاب اردبیل است که در کنار آن برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی نیز اجرایی و عملیاتی شده و قادر هستیم تأمین منابع برق را در این مجموعه‌ها شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت برق منطقه اردبیل مردم را به کاهش مصرف فرا خواند و یادآور شد: این کاهش مصرف و مدیریت می‌تواند بستر شکل‌گیری یک نیروگاه مجازی را برای ما فراهم کند تا هم بار مصرفی کاهش یافته و هم توان تولید ارتقا پیدا کند.

علیزاده ادامه داد: ما در حال حاضر پنج تعرفه خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی داریم که در این پنج تعرفه سعی شده حداکثر و حداقل مصرف در قبوض به همراه کم باری یا افزایش بار به مخاطب اطلاع‌رسانی شود تا در این زمینه یک نگاه درست و صحیح در مصرف برقرار شده و جلوی بسیاری از هدر رفت‌ها در این زمینه گرفته شود.

وی در ادامه گفت: در چهار ساعت اول شامگاه که پیک مصرف به شمار می‌رود مصرف‌کنندگان نباید به استفاده از کالاهای برقی با بار مصرفی بالا اقدام کنند و غیر از این ساعات که در زمستان تا حوالی 9 شب و در تابستان تا حوالی 21 شب است در مابقی ساعات روز می‌توانند از دستگاه‌های برقی استفاده کرده و نیازمندی خود را برطرف کنند.

علیزاده به اقدام مناسب شرکت برق در استفاده از انرژی خورشیدی و بادی اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال برق‌رسانی به سه روستا به شکل انرژی خورشیدی انجام می‌شود تا از این طریق بتوانند منابع خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول