اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

افغانستان دروازه ترانزیتی ایران به شرق آسیا است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: افغانستان دروازه ترانزیتی ایران به شمار می‌رود که از این طریق می‌توانیم حضور در شرق آسیا و همین طور کشورهای آسیای میانه را افزایش دهیم.

افغانستان دروازه ترانزیتی ایران به شرق آسیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، نصرالله پژمانفر با اشاره به بسترهای توسعه صادرات غیر نفتی ایران در افغانستان اظهار کرد: تجارت با افغانستان می‌تواند موقعیت استراتژیک خوبی را برای ما فراهم کند که متاسفانه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور تاکنون در همه ابعاد نسبت به این کشور غفلت کردند.

وی با بیان اینکه افغانستان کشور وسیع و پر ظرفیتی است و اگر کسی این ظرفیت را نشناسد طبیعتاً قضاوت صحیحی نخواهد داشت، ابراز داشت: مردم افغانستان از لحاظ فرهنگی با ایران مشترکات زیادی دارند و به همین دلیل محصولات ایران بیشتر مورد توجه آنها است و این نزدیکی فرهنگی، تجارت را تسهیل خواهد کرد زیرا نیازی به بازاریابی و بازارشناسی نخواهیم داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد ایران در افغانستان گفت: افغانستان علاوه بر بازار فروش و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران دروازه ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که از این طریق می‌توانیم راه‌های حضور در شرق آسیا و همین طور کشورهای آسیای میانه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و توانمندی‌های ایران در افغانستان بستر آشنایی کشورها با ظرفیت یکدیگر به شمار می‌رود، گفت: افغانستان هم واردکننده محصولات ایرانی است و هم می‌تواند با صادرات کانی‌های مختلف معادنش به ایران به تجارتی دوطرفه اقدام کند تا از این طریق ایران با فرآوری این کانی‌ها و تبدیل آن به شمش اقدامات مؤثری را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به معافیت‌های مالیاتی و تسهیل صادرات ایران به کشور‌های آسیای میانه مانند افغانستان و ترکمنستان کمک می‌کند تا صادراتی با سود منطقی و با پشتوانه و پایدار داشته باشیم، اظهار کرد: خراسان هزار سال است با قرار گرفتن در جاده ابریشم در مسیر تجارت و صادرات قرار دارد و این بحث نسل به نسل به مردم ما رسیده است.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول