اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان:

مسئولان به کمک فیلم‌سازان اصفهانی برای تولید آثار ارزشمند بیایند

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان گفت: مسئولان باید به کمک فیلم‌سازان اصفهانی برای تولید آثار ارزشمند بیایند.

مسئولان به کمک فیلم‌سازان اصفهانی برای تولید آثار ارزشمند بیایند

سید محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون نقش هنر در فرهنگ و جامعه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود با برجستگان جشنواره فیلم عمار در فرمایشاتشان بر این که هنرمند باید در زمینه فرهنگ‌سازی و خدمت به مردم و فرهنگ تلاش کند بسیار تأکید داشتند که هنر باید برای مردم و برای تأثیرگذاری بر مردم باشد.

وی نظر خود پیرامون هنر را نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: دفتر انجمن سینمایی اصفهان که طی سال‌های اخیر به عنوان بهترین دفتر کشور انتخاب شده است افتخارات زیادی در زمینه‌های آموزشی نیز دارد که از طریق اساتید مجرب و حرفه‌ای که برخی از آنها دارای عنوان بهترین مدرسان دروس فیلم‌سازی هستند قصد تربیت فیلم‌سازهای قوی و با انگیزه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری را دارد.

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان در ادامه تاکید کرد: با انتقال صحیح و دقیق مفاهیم در سینمای جوان اصفهان که تأثیر آنها در آثار هنرجویان این مرکز نیز به خوبی مشهود است ضمن این که همواره در جشنواره‌های فیلم‌سازی آماتور اصفهان طی چند سال اخیر حائز مقام و رتبه می‌شود و باید از همین ظرفیت قوی و خوب برای تولید و خلق آثار هنری مفید و دارای محتوا استفاده کرد.

وی آینده خوبی را برای فیلم‌سازان جوان اصفهانی پیش‌بینی کرد و گفت: در شهر اصفهان سینماگران خوب و بااستعدادی وجود دارند که تحت آموزش های صحیح و متناسب برای تولید فیلم‌های خوب و دارای ارزش قرار گرفته‌اند،، اما متأسفانه هنوز پا در عرصه ساخت فیلم‌های بلند نگذاشته‌اند و از توانایی های آنها برای تولید آثار با محتوا استفاده نشده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه اصفهان در صنعت و ورزش در سطح کشور دارای جایگاه خوبی است، خاطرنشان کرد: مسئولان شهر اصفهان با توجه به ظرفیت قوی و خوبی که در شهر وجود دارد و با توجه به این که اصفهان شهری است فرهنگی، مذهبی و قطعا فیلم‌سازان این شهر به خصوص نسل جدید در راستای فرهنگ جاری شهر قدم خواهند برداشت باید به یاری سینماگران مظلوم اصفهان بروند و تولید آثار سینمایی را با حمایت از فیلم‌سازان خوب اصفهان از انحصار پایتخت خارج کنند.

*تهیه‌کنندگان نقش تعیین‌کننده در سطح محتوا و آثار فیلم‌ها را دارند

وی در پاسخ به سئوالی راجع به هجمه تولید آثار صرفا تجاری که حتی گاهی دارای محتوای ضد فرهنگی نیز هستند، تصریح کرد: تولید فیلم نیازمند تهیه‌کنندگانی است که هزینه‌های فیلم را تأمین کنند و تهیه‌کننده هم به دنبال سرمایه‌گذاری در فیلم‌هایی هستند که از نظر اقتصادی برای آنها دارای منفعت باشند و چندان به دنبال سنجش محتوا در اثر نیستند.

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان با اشاره به این که گاهی نیز آثار تجاری موجب ضرر تهیه‌کننده می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری از این طریق اشتباه است ضمن این که این فیلم‌ها گاهی به شدت متضرر می‌شوند و فروش خوبی ندارند؛ محتوای فیلم‌های تجاری معمولا دارای فیلمنامه‌هایی هستند که دارای محتوای عاشقانه و مثلث‌های عشقی است که می‌تواند به جامعه و جوانان کشور ضربه وارد کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فیلم‌سازان خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان به خصوص امروزه که تولید برنامه‌های تلویزیونی دارای مشکل است مجبور هستند برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های زندگی خود تابع تهیه‌کنندگان شوند و بدون در نظر گرفتن محتوای فیلمنامه‌ها به تولید آثار سینمایی بپردازند که متأسفانه ضربه‌های این مشکلات بر بدنه جامعه و به خصوص قشر جوان وارد می‌شود.

طباطبایی پیرامون اشخاصی که به عنوان کارمند دولت بر هنر و هنرمندان نظارت می‌کنند، اضافه کرد: در شهر اصفهان به خصوص در حوزه سینما اهالی هنر هستند که از طرف اداره ارشاد بر فیلم‌ها نظارت می‌کنند و در حوزه فیلم‌سازی از نیروهای توانمند انجمن سینمایی و همچنین خود بنده برای نظارت بر محتوا و تولید فیلم‌ها استفاده می‌شود و شخصا تا کنون مشاهده نکردم که نظارت و ارزیابی از سوی افراد غیر کارشناس باشد و بعید به نظر می‌رسد که در سطح کشور نیز افراد غیر حرفه‌ای و غیر هنری ناظر بر تولید آثار باشند.

انتهای پیام/2301/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول