اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم:

نمایشگاه کتاب در 4 فصل برگزار شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با مناسب دانستن مکان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: استقبال گسترده مردم و عرضه محصولات چاپ و نشر با کیفیت می‌طلبد که این نمایشگاه به صورت فصلی در قم برگزار شود.

نمایشگاه کتاب در 4 فصل برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جهانگیر رضایی امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران برگزاری نهمین دوره نمایشگاه کتاب را در استان قم بسیار مفید دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه دغدغه قشر اندیشمند جامعه را با عرضه کتب مختلف به صورت مطلوب پاسخ داد.

وی با تاکید بر اینکه نشر کتب کودک در قم بسیار غنی و موفقیت‌آمیز است،‌ ادامه داد: عرضه کتب متنوع برای کودکان با موضوعات گوناگون رضایت کودکان و خانواده‌های ایشان را در این نمایشگاه به دنبال داشت.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با تاکید براینکه بهترین کتب انتشاراتی‌های برتر و صاحب نام در نمایشگاه کتاب قم به مردم عرضه می‌شود، تصریح کرد: ما باید به این باور برسیم که نشر قم، تنها به این استان اختصاص ندارد بلکه سایر نقاط کشور و در سطح جهان اسلام از کتب و مجلات قم بهره می‌برند.

رضایی برگزاری نمایشگاه کتاب در مجتمع ناشران را امری بسیار پسندیده ذکر کرد و ادامه داد: انتخاب این مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب بسیار شایسته است و باید با مدیریت مناسب این نمایشگاه به صورت فصلی در طول سال برگزار شود.

رئیس اتحادیه ناشران، ترویج چاپ و نشر را در گرو برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت متناوب عنوان کرد و گفت: هنگامی که چاپ و نشر در قم رونق ویژه پیدا کند عرضه کتاب نیز وسیع‌تر شده و فرهنگ جامعه غنی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت بالا در چاپ و نشر قم گفت: در صورتی که دولت از ناشران حمایت ویژه داشته باشد با تخصیص یارانه کاغذ با نظارت بازرسان صنف و دولت، مشکلات بسیاری که در پیش روی چاپ و نشر وجود دارد، برطرف می‌شود.

رضایی ادامه داد: بهترین دستگاه‌های چاپ و صحافی و دستگاه‌های قبل از چاپ و پس از چاپ از چند سال پیش خریداری شده که با وجود اساتید و فارغ‌التحصیلان در رشته چاپ، بهترین کیفیت در محصولات چاپی را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم هزینه سنگین پست را در جابه‌جایی مرسولات پستی چاپ و نشر مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید با همکاری دولت هزینه پست نشریات و کتب به کمترین میزان ممکن برسد تا در جابه‌جایی محصولات چاپ و نشر بتوانیم بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول