اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی اعلام کرد

پلمب 73 واحد قهوه‌خانه و قلیان‌سرای غیرمجاز در ارومیه

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: از 98 واحد قهوه‌خانه و قلیان‌سرای غیرمجاز در ارومیه 73 واحد غیر مجاز پلمب شده است.

پلمب 73 واحد قهوه‌خانه و قلیان‌سرای غیرمجاز در ارومیه

رحیم جهانبخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مجموعا 177 قلیان‌سرا و قهوه‌‌‌‌‌‌خانه در ارومیه وجود دارد که 79 واحد مجاز و 98 واحد غیرمجاز بوده که از 98 واحد غیرمجاز، 73 واحد غیر مجاز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه برای قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها شرایط و ضوابطی وجود دارد، ادامه داد: قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها باید در طبقه همکف مستقر باشند، در فاصله 300 متر به بالای مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی به ویژه آموزشگاه‌های دخترانه و پسرانه باشند و قهوه‌خانه‌ها نباید در بافت جمعیتی و محله متراکم فعالیت کنند.

جهان‌بخش با بیان اینکه بانوان حق ارائه خدمات و فعالیت در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها را ندارند، ادامه داد: باید صلاحیت‌های فردی متصدی قهوه‌خانه‌ها توسط اماکن عمومی احراز شود و پروانه فعالیت این قهوه‌خانه‌ها از اتحادیه‌های مربوطه کسب شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی متذکر شد: آسیب قهوه‌خانه‌ها که در داخل بافت جمعیتی قرار گرفته ایجاد مزاحمت برای مردم است و قهوه‌خانه‌ها بعد از ساعت 11 شب حق فعالیت ندارند.

جهان‌بخش ادامه داد: قهوه‌خانه‌ها باید مواردی که اتحادیه در پروانه کسب آنان برای ارائه مشخص کرده، ارائه دهند و تداخل صنفی انجام ندهند.

وی ابراز داشت: در بهمن ماه امسال طرحی تحت عنوان سما سالم‌سازی محیط‌های اماکن عمومی برای ساماندهی قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شود.

جهان‌بخش افزود: در این طرح قهوه‌خانه‌های غیر مجاز و  قهوه‌خانه‌های مجازی که مردم در مورد این واحدها شکایت دارند شناسایی شده و اطلاعات مورد نظر جمع‌آوری، تجزیه تحلیل و با اتحادیه مربوطه هماهنگی و از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث ناهنجاری در صنوف از دیگر بحث‌های مورد نظر در ایام قبل از تعطیلات نوروز است، تصریح کرد: طبقه اصناف از سطوح و لایه‌های مرجع اجتماعی و از گروه‌های معتمد پلیس در سطح جامعه است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در قانون نظام صنفی اسامی مغازه‌ها باید ایرانی باشد و از اسامی غیرمجاز و بیگانه استفاده نشود.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول