اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی:

«بگرام» به مرکز بزرگ تروریسم مبدل شده بود

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به آزادسازی زندانیان «بگرام» اظهار داشت: زندان بگرام به مرکز بزرگ تروریسم در افغانستان مبدل شده بود.

«بگرام» به مرکز بزرگ تروریسم مبدل شده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان امروز (شنبه) در نشست خبری گفت که زندان بگرام به مرکز بزرگ تولید تروریسم مبدل شده بود و از آنجا زندانیان بر علیه دولت و ملت افغانستان بسیج می‎شدند.

کرزی افزود: آمریکایی‎ها زندانیان بگرام را بگونه‌ای آزار و اذیت می‎کردند که آن‎ها از کشور، دولت و ملت خود تنفر پیدا کرده و پس از آزادی در برابر آن‎ها به مبارزه برخیزند.

وی افزود: اکثر زندانیان بگرام بی‎گناه بودند که آزاد شدند، اما برخی از آن‎ها که مجرم بودند تفکیک شده و آزاد نشده‌اند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که هیچ زندانی از زندانی بگرام به صفوف طالبان نپیوسته و همه تبلیغات غرب است.

افغان‎ها با جرائم کوچک در زندان بگرام بودند

کرزی در ادامه تصریح کرد که آمریکایی‎ها مردم افغانستان را به جرائم بسیار کوچک به این زندان آورده بودند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که برخی از مقامات آمریکایی از جمله «جوبایدن» سناتور و نامزد ریاست جمهوری پیشین آمریکا، «بل گراهام» و جند سناتور دیگر آمریکایی در سال 2008 میلادی به او گفته بودند که نظامیان آمریکایی مردم بی‎گناه افغانستان را در بگرام زندانی می‎کنند.

به گفته وی، بل گراهام همچنین گفته بود که  آنها تعداد زیادی از مردم افغانستان را حتی اگر شک کوچکی‎ هم بر آن‎ها داشتند در زندان بگرام می‎اندازد.

کرزی افزود که وی در برابر این حرف‎های گراهام گفته بود که آن‎ها نمی‎توانند دست به این کار زنند.

به گفته وی، او به گراهام گفته بود که بر دولت و ملت افغانستان فشار وارد نکنند، زیرا روسیه نیز بر مردم افغانستان فشار وارد کرده بود اما با شکست مواجه شدند.

وی افزود: آن‎ها در برابر من گفتند که ما تأسیسات بیشتری در افغانستان خواهیم ساخت تا مردم بیشتری از کشور شما را در زندان بیندازیم.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: من پس از آن روز که برایم معلوم شد که آمریکایی‎ها مردم بی‎گناه را در زندان می‎اندازند، تصمیم گرفتم تا اختیار این زندان را دولت افغانستان به عهده گرفته و مردم بی‎گناه را از این زندان نجات دهم.

کرزی همچنین در ادامه تصریح کرد: زندانیان آزاد شده بگرام طالبان نبوده و آن‎ها در برابر دولت افغانستان نمی‌جنگند.

وی افزود: برخی از زندانیان که تعداد آن‎ها نیز محدود است بنابر عقیده‎ای که در این زندان بر علیه دولت کسب کرده‌اند در برابر دولت و ملت افغانستان اقدام به جنگ می‌کنند.

این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی گفته بودند که با آزاد شدن زندانیان بگرام حملات انتحاری و عملیات تروریستی در افغانستان افزایش خواهد یافت.

انتها پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول