اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

امر به معروف سبب حفظ فرهنگ متعالی اسلام در جامعه می‏شود

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که منکرات در جامعه جلوگیری و معروفات گسترش یابد و فرهنگ متعالی جامعه حفظ شود.

امر به معروف سبب حفظ فرهنگ متعالی اسلام در جامعه می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی لاسمی‏پور پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با حضور بیش از 70 نفر در روستای پرو بسطام برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است که در طی زمان همیشه بدان توجه و ائمه ما بدان بسیار سفارش کرده‌اند؛ اما متأسفانه امروز کمرنگ شده است.

وی افزود: در احادیث مختلفی از ائمه بدترین مردم کسانی بیان شده‌اند که امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهند و این وظیفه شرعی را سبک بشمارند.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که منکرات در جامعه جلوگیری و معروفات گسترش یابد و فرهنگ متعالی جامعه حفظ شود.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مراحل خاص خود را دارد که از مرحله قلبی که ما باید قلباً طرفدار این موضوع باشیم، آغاز می‌شود و بعد مرحله لسانی و شناخت معروف و منکر و اعمال اثر از دیگر مراحل است.

لاسمی‌پور بیان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده آغاز کنیم و بدانیم اگر عمل ما مناسب باشد و خود مرتکب منکر نشویم، تأثیرگذاری خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: جامعه‌ای که انسان‏های آن با رفتار و برخورد خود امر به معروف و نهی از منکر کنند، جامعه‌ای الهی است و در این جامعه، همه افراد مروج فرهنگ معروف هستند و منکرات در آن بسیار محدود و در خفاست.

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: وقتی ما در جامعه با حجاب اسلامی و رفتار الهی در جامعه و خانواده باشد، مطمئناً فرزندان او یاد می‌گیرند و این رفتار در آنها اثرگذار است و حتماً به جامعه نیز گسترش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود تا هرج و مرج و بی‏بند و باری در جامعه کم شود و این بزرگ‏ترین اثر ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه متمدن اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/74007/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول