اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در مراکز علمی کاربردی کشور صورت گرفت

استفاده از فناوری IS در امتحانات دانشگاه جامع شهرداری ورامین

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین از استفاده از فناوری IS در امتحانات این مرکز و برای نخستین بار در مراکز علمی کاربردی کشور خبر داد.

استفاده از فناوری IS در امتحانات دانشگاه جامع شهرداری ورامین

محسن ممیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از استفاده از فناوری IS در امتحانات مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین و برای اولین بار در مراکز علمی کاربردی کشور خبر داد و اظهار کرد: به زبان ساده می‌توان مجموعه‌ای از نظم و ترتیب گرد آمده در امتحانات را هدف هر مدیر یک مجموعه آموزشی دانست.

وی ادامه داد: به همین دلیل نشست‌هایی در جلسات متعدد با حضور متخصصان فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی و نیز معاونان مرکز با نام فراخوان عمومی برای بهبود نظام امتحانی دایر شده و براساس آنچه متخصصان اعلام کردند در این نشست‌ها 50 طرح عمده مطرح و طی سه روز بر روی چالش‏‌ها و مشکلات موجود آموزشی در مرکز و نیز مراکز آموزشی بحث و تبادل نظر شد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین با تشریح فناوری IS گفت: به سامانه‌هایی که توانایی خواندن و تشخیص اطلاعات افراد را دارند سیستم شناسایی یا Identification System گفته می‌شود، به‌طور کلی شناسایی خودکار و نگه‌داری داده‌ها (AIDC) روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری قادر به خواندن و تشخیص داده‌ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند.

ممیزی ادامه داد: ما این فناوری را با هدف بالا بردن ضریب امنیتی و صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی و حرکت به سوی هرچه الکترونیک‌تر شدن سامانه امتحاناتی به صورت پایلوت در امتحانات مرکز نیمسال ‌جاری مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری ورامین اجرا کرده‌ایم و اکنون با شروع امتحانات مرکز وجود رضایت در دانشجویان و نیز مسئولان برگزاری امتحانات به وضوح دیده می‌شود.

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین در تشریح مزایای استفاده از این فناوری گفت: کاهش هزینه‌ها با کاهش فعالیت‌های دستی و افزایش سرعت و صرفه‌جویی در کاغذ و نیروی انسانی، اتوماسیون بدون توقف، کاهش خطا، کنترل فرآیندهای غیرقابل رویت، امکان به روزرسانی بر چسب‌ها بدون دخالت دست، افزایش ضریب امنیت و یکپارچگی از مزایای این فناوری هستند.

این مسئول هدف اصلی و اساسی اجرای طرح مذکور را تکریم دانشجو دانست و گفت: هدف اصلی ما احترام به وقت دانشجو است که از آن به‌ عنوان سرمایه اصلی کشور یاد می‌شود و به همین دلیل اقدام به اجرای این طرح کرده‌ایم.

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین در پایان عنوان کرد: طرح‌های متعددی که خروجی جلسات برگزار شده شوراهای آموزش و پژوهش است موجود است و برآن هستیم که طرح‌های مذکور را به تدریج در نیمسال‌های تحصیلی آینده اجرا کنیم تا رضایت دانشجویان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/2462/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول