اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد چالدران خبر داد

احداث 8 باب مسجد از محل درآمدهای زکات در چالدران

مدیر کمیته امداد امام خمینی چالدران گفت: امسال هشت باب مسجد از محل درآمدهای زکات در چالدران احداث شده است.

احداث 8 باب مسجد از محل درآمدهای زکات در چالدران

ولی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به رشد روند پرداخت زکات در چالدران اظهار داشت: زکات یکی از مهم‌ترین فرائض دینی است که با احیای آن می‌توان گام‌های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند و توسعه و عمران مناطق محروم برداشت.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات در این شهرستان، بر نقش مهم عاملین زکات و مروجان آن در مناطق مختلف شهری و روستایی تأکید کرد و گفت: تبیین ضرورت پرداخت زکات، نقش آن در عمران و توسعه مناطق و رفع ابهامات موجود در این زمینه به عنوان اصلی‌ترین وظایف عاملان زکات تأثیر مهمی در افزایش میزان زکات جمع‌آوری شده داشته است.

حسین‌زاده در همین راستا از فعالیت 120 نفر به عنوان عامل زکات و 20 نفر دیگر نیز به عنوان مبلغ زکات برای ترویج این امر در چالدران خبر داد.

مدیر کمیته امداد چالدران با اعلام اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته سه برابر رشد داشته است، تصریح کرد: با تداوم این روند انتظار می‌رود میزان زکات جمع‌آوری شده از این شهرستان تا پایان امسال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز افزایش یابد.

حسین‌زاده با اشاره به کارکردهای مختلف زکات در جامعه، به ساخت هشت باب مسجد از محل درآمدهای حاصل از پرداخت زکات در این شهرستان در طول امسال خبر داد و گفت: برای احداث این تعداد مسجد 80 میلیون ریال از محل اعتبارات تشویقی استانداری آذربایجان غربی و 250 میلیون ریال نیز از درآمدهای زکات این شهرستان هزینه شده است که پیش‌بینی می‌شود در طول سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام/61006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول