اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

پرداخت 44 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان کاشانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان گفت: مبلغ 44 میلیارد ریال به عنوان وام خودکفایی به مددجویان زیرپوشش این کمیته از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

پرداخت 44 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان کاشانی

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با پرداخت این میزان وام برای 677 نفر از مددجویان و اقشار نیازمند کاشانی اشتغا‌‌لزایی ایجاد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان با تأکید بر اینکه توانمندسازی و خودکفایی خانواده مددجویان اصلی‌ترین راهبرد کمیته امداد است افزود: استقلال اقتصادی خانواده مددجویان با توانمندسازی شکوفا می‌شود.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی با تغییر رویکرد گذشته این کمیته در کمک‌های مالی مستقیم و بلاعوض به مددجویان اکنون با پرداخت تسهیلات خودکفایی و ایجاد زمینه‌های اشتغا‌ل‌زایی، مددجویان را از وابستگی دائمی خارج کرده و به سمت و سوی توانمندسازی در زندگی سوق می‌دهد.

این مقام مسئول پرداخت مبلغ 14 میلیارد ریال وام کارگشایی کمیته امداد امام خمینی کاشان را یادآور شد و افزود: این وام کارگشایی به یک‌هزار و 243 نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر به منظور رفع نیاز‌های ضروری، درمانی، فرهنگی، بدهی و غیره پرداخت شد.

اسماعیلی، پرداخت مبلغ 366 میلیون ریال نیز برای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان کاشانی از ابتدای سال جاری تاکنون را خاطرنشان کرد و گفت: این آموزش طبق انعقاد قرارداد کمیته امداد امام خمینی کاشان با مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به پرداخت بیش از 80 میلیارد ریال مستمری به صورت ماهیانه به 6 هزار و 200 خانوار تحت حمایت کمیته امداد کاشان طی 9 ماهه سالجاری گفت: طی این مدت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت هزینه‌های فرهنگی به حساب 675 دانش‌آموز و 435 دانشجوی زیرپوشش واریز شد.

به گفته اسماعیلی مبلغ 468 میلیون ریال نیز به منظور جبران برخی از نیازهای معیشتی خانواده‌های سرباز و زندانی تحت حمایت این کمیته پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان در ادامه از کفالت و سرپرستی 355 یتیم تحت حمایت این کمیته توسط دو هزار و 263 حامی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و تصریح کرد: این تعداد حامی مبلغ 5 میلیارد و 200 میلیون ریال طی این مدت در قالب طرح اکرام را به صورت ماهیانه به حساب ایتام واریز کردند.

اسماعیلی هزینه‌های ویزیت، دارو و هزینه بیمارستانی مددجویان کاشانی را بیش از یک میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون عنوان و تأکید کرد: طی این مدت یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به عنوان مساعدت در راستای تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به واجدین شرایط پرداخت شد.

وی در پایان بیان داشت: میزان درآمد کمیته امداد کاشان در سال جاری از محل دریافت صدقات، کمک‌های مردمی، زکات، کفارات و  غیره بیش از 20 میلیارد ریال است.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان، واگذاری 149 مورد انشعاب برق، آب و گاز به صورت رایگان برای مددجویانی که اقدام به احداث ساختمان کردند و پرداخت یک میلیارد و 900 میلیون ریال بابت هزینه‌های ساختمانی از دیگر اقدامات کمیته امداد کاشان طی 9 ماهه نخست امسال است. 

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول