اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین:

محصول ورزش تربیت پهلوان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه پهلوان صفتی است که متعلق به خانواده ورزش است، گفت: محصول ورزش تربیت پهلوان است.

محصول ورزش تربیت پهلوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس صبح امروز در محفل انس و اخلاق، یادبود پهلوانان و قهرمانان فقید ورزش استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پهلوان صفتی است که متعلق به خانواده ورزش است و محصول ورزش تربیت پهلوان است.

وی افزود: روزی که این مراسم را برگزار می‌کنیم از بین پهلوانان استان قزوین تنها نهدی یعقوبی در بین ما وجود دارد و باقی مانده پهلوانان دار فانی را وداع گفته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه لفظ پهلوان فقط متعلق به خانواده ورزش‌کاران است، ادامه داد: در عرصه ورزش پهلوان و قهرمانان زیادی در رشته‌های مختلف داریم که می‌توانیم به عنوان الگوی جوانان خود معرفی کنیم و اخلاق را در مراکز ورزشی ترویج دهیم.

حق‌شناس با اشاره به ویژگی‌های پهلوانان گفت: پهلوان کسی است که در حین اینکه تنومند است عفیف، هوشمند و دارای حسن و خلق می باشند و تنومندی مخصوص خانواده ورزش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پهلوانی قبل از اینکه یک موضوع بیرونی باشد، یک موضوع درونی است و این دقیقاً مطابقت سیرت و صورت است و پهلوان آن چیزی را که می‌گوید در رفتار هم آن را عمل می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه پهلوان یعنی انسان نیرومندی که اهل معرفت باشد، عنوان کرد: پهلوان باید در امورش تفکر و تأمل داشته باشد، یعنی هم‌فکر و هم‌قدرت تشخیص داشته باشد و فرق یک تنومند و پهلوان قدرت تشخیص او است.

محسن حق‌شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در پایان به خاطره‌گویی از پهلوانان این استان پرداخت.

یادآور می‌شود در این جلسه مسئولان استانی چون داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین و فرج‌الله فصیحی‌رامندی عضو شورای شهر اسلامی قزوین و شخصیت‌های ورزشی چون اعضا و کادر فنی تیم بسکتبال هفت‌الماس قزوین و هیئت‌های ورزشی و نیز یادگاران و خانواد‌های پهلوانان حضور داشتند.

انتهای پیام/77007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول