اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران خبر داد

کاشت دانه درخت بلوط در 4 هکتار از منطقه دیل گچساران

رئیس اداره محیط زیست گچساران از کاشت دانه درخت بلوط در چهار هکتار از منطقه دیل از توابع این شهرستان خبر داد.

کاشت دانه درخت بلوط در 4 هکتار از منطقه دیل گچساران

عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به نامگذاری روز هوای پاک اظهار کرد: شعار امسال محیط زیست با عنوان «انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی، آسمان آبی» مطرح شده است که این هفته از 29 دی‌ماه آغاز و تا پنجم بهمن‌ماه ادامه داشت.

وی افزود: برگزاری مراسمات نمادین هفته هوای پاک می‌تواند ترسیم‌کننده تصویر روشنی از اهمیت حفظ منابع ملی و مصرف بهینه انرژی باشد که این تصویر با فرهنگ‌سازی موثر نقش ماندگاری خواهد داشت که هرگز پاک نمی‌شود.

دیانتی‌نسب با تشریح برنامه‌های هفته پاک محیط زیست گچساران تصریح کرد: با توجه به آتش‌سوزی امسال در منطقه دیل و وارد آمدن خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه، اجرای برنامه نمادین درختکاری برای کاشتن درخت در آینده در این منطقه صورت گرفت.

وی با اشاره به درختکاری در منطقه دیل ابراز کرد: در این برنامه مقرر شده است تا دانه درخت بلوط در حدود چهار هکتار از منطقه دشتک دیل کاشته شود.

رئیس اداره محیط زیست گچساران با اشاره به نصب پلاکارد و بنرهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای تبیین و ترویج هفته هوای پاک در سطح گچساران، ابراز کرد: در راستای ترویج هفته هوای پاک برنامه‌هایی در مدارس و مراکز آموزش عالی گچساران در نظر گرفته شده بود که به دلیل تعطیلی و فصل امتحانات دانشجویان این برنامه‌ها برگزار نشد.

دیانتی‌نسب با اشاره به مناطق گسترده حفاظت شده در گچساران و تنوع زیست محیطی این مناطق گفت: حفظ مناطق حفاظت شده همچنین منابع طبیعی یک منطقه می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن آلودگی‌های زیست محیطی آن منطقه داشته باشد.

وی از مردم خواست تا با صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست همچنین رعایت نکات مهم در زمینه حفظ هوای پاک در این امر مشارکت جدی و گسترده ای داشته باشند.

انتهای پیام/82001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول