اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری کرج خبر داد

برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در کرج

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در کرج

حسین سعیدی‌سیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌های فیلم و تئاتر از جمله مسئولیت‌ها و اختیارات وزارت ارشاد و به تبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که حضور در عرصه فرهنگ نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه متولیان امور فرهنگی است، سازمان فرهنگی شهرداری کرج تلاش‌هایی را برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در این شهرستان انجام دادیم.

این مسئول تاکید کرد: این تلاش‌ها با هدف اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری در استان البرز به ویژه شهرستان کرج انجام می‌شود.

سعیدی‌سیرایی افزود: بر اساس تلاش‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانستیم مجوز برگزاری همزمان سی و دومین جشنواره فیلم فجر در کرج و استان البرز را اخذ کرده و همکاری‌ها و رایزنی‌های گسترده‌ای برای تحقق این مهم با مدیران جشنواره داشتیم.

وی بیان داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، یک روز پس از آغاز جشنواره یعنی سیزدهم بهمن ماه اکران 20 فیلم شرکت‌کننده در رقابت‌های فرهنگی و هنری فیلم فجر امسال در سینماهای کرج آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری کرج افزود: بر اساس قوانین جشنواره باید برای سه نوبت اکران فیلم‌های جشنواره در سینماها مبلغ 50 میلیون ریال به تهیه کننده پرداخت شود که در مورد استان‌های محروم این مبلغ از سوی وزارت کشور تامین می‌شود.

این مسئول افزود: با رایزنی‌های انجام شده، هزینه اکران 20 فیلم جشنواره سی و دوم فیلم فجر در سینماهای کرج نیز از این محل تامین و پرداخت می‌شود و بنابراین هزینه‌ای در این زمینه به کرج تحمیل نمی‌شود.

*برگزاری افتتاحیه و اختتامیه اختصاصی فیلم فجر در کرج

وی همچنین اعلام کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم وزین و شکیل افتتاحیه به صورت اختصاصی در کرج انجام شده و همچنین با انتخاب تیم داوری، مراسم اختتامیه نیز با معرفی آثار برگزیده از میان 20 فیلم اکران شده در کرج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول