اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نظرآباد خبر داد

استقرار نخستین ایستگاه پیشرفته پایش آلودگی هوا در نظرآباد

فرماندار نظرآباد از استقرار ایستگاه پیشرفته پایش آلودگی هوا در این شهرستان خبر داد.

استقرار نخستین ایستگاه پیشرفته پایش آلودگی هوا در نظرآباد

شهریار آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان و شهرستان‌های البرز تلاش برای کاهش آلودگی هوا و اتخاذ راهکارهایی با هدف مقابله با آلاینده‌های جوی است.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا به طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و مسئله‌ای نیست که بتوانیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در نظرآباد گفت: در همین راستا و طی همکاری با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شهرستان نظرآباد و استان البرز برای نخستین بار ایستگاه پایش آلودگی هوا در نظرآباد نصب و راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: این دستگاه با تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز احداث و راه‌اندازی شده است.

آقایی افزود: شهرستان نظرآباد با داشتن دو شهرک صنعتی، نیازمند این مرکز برای پایش آلودگی هوای بود و با شروع به کار ایستگاه فوق به طور مرتب کیفیت هوا پایش شده و با شناسایی مشکلات و آلودگی‌ها تصمیمات لازم جهت کاهش آلاینده‌های جوی و پاک‌تر شدن هوا اتخاذ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارایه راهکارهای موثر به منظور مبارزه با پدیده‌ منفی آلودگی هوا، مستلزم شناسایی دقیق و علمی عوامل افزایش آلاینده‌های جوی است و استقرار این ایستگاه به طور قطع در تحقق این مهم تاثیر بسیاری خواهد داشت.

فرماندار نظرآباد در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌ و توانمندی ایستگاه پایش آلودگی راه‌اندازی شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این ایستگاه سامانه سنجش ذرات معلق با قطر 10 و 2.5 میکرون را دارد.

آقایی در پایان اظهار داشت: همچنین در این ایستگاه میزان گازهایی همچون مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد و مونواکسید نیتروژن سنجش می‌شود و نقش مهمی در شناسایی میزان آلاینده‌های جوی و تصمیم‌گیری برای مقابله با آن خواهد داشت.

انتهای پیام/2302/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول