اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق لرستان خبر داد

برخورد جدی با استفاده‌کنندگان برق غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: با استفاده‌کنندگان برق غیرمجاز برخورد جدی می‌شود.

برخورد جدی با استفاده‌کنندگان برق غیرمجاز

محمد بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: با جایگزینی کابل‌های خودنگه‌دار به جای کابل‌های سیمی 4 هزار و 800 اشتراک غیر مجاز به مجاز تبدیل شدند.

وی یاد‌آور شد: با تلاش نیروهای این شرکت از 40 هزار برق غیر مجاز در لرستان این آمار به 17 هزار رسیده است که این امر هم نیازمند دقت بیشتری برای شناسایی مابقی آنهاست.

بحرینی گفت: علاوه بر ضرر‌های که از این راه به شرکت وارد می‌شود، اما مردم نیز مسائل شرعی آن را در نظر بگیرند و بدانند مسائلی مانند نماز خواندن در این موارد اشکال شرعی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: ما از همه رسانه‌ها انتظار داریم، در آگاهی رساندن به مردم در این زمینه و عواقب آن همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.

*برق‌رسانی به 24 روستای لرستان

بحرینی در پاسخ به این سئوال که امسال چه تعداد روستا در لرستان برق‌رسانی شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 روستای صعب‌العبور لرستان برق‌رسانی شده‌اند، این درحالی است که 155 روستای دیگر این استان فاقد برق هستند که مهم‌ترین دلیل آن نداشتن راه‌های مناسب برای برق‌رسانی هستند.

این مسئول یاد‌آور شد: استان لرستان در زمینه برق‌رسانی به روستا‌های صعب‌العبور در کشور جز استان‌های برتر کشور شناخته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: طی بازدید از پروژ‌ه‌های برق‌رسانی به شهرستان کوهدشت 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که در همین زمینه یک میلیارد و نیم  در بخش کاکاوند نورآباد هزینه شده است.

*کاهش 65 درصدی خاموشی‌ها در لرستان

مدیرعامل توزیع برق لرستان در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه برنامه شما برای کاهش خاموشی‌های ناشی از قطع برق چیست؟ خاطرنشان کرد: مدیریت این شرکت توانسته است، با برنامه‌ریزی و بازرسی از فیلدرهای موجود خاموشی‌ها را به حداقل برساند.

وی افزود: خاموش‌های امسال نسبت به سال 88 کاهش 65 درصدی داشته که در این خصوص به دنبال کاهش صد‌ درصدی آن هستیم.

بحرینی گفت: با توجه به اینکه در سال 88 برای هر کیلو وات انرژی خورشیدی 11 میلیون تومان هزینه شده است، این در حالی است که الان برای این میزان تامین انرژی 30 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: با توجه به این افزایش هزینه در گسترش این انرژی خورشیدی در استان با مشکل مواجهه می‌شویم.

*دو نقطه برای استفاده از انرژی خورشیدی بام لرستان در نظر گرفته شده است

مدیرعامل توزیع برق لرستان در پاسخ به این سئوال که بحث استفاده از انرژی خورشیدی بام لرستان به کجا رسیده است، خاطرنشان کرد: دو نقطه برای استفاده از انرژی خورشیدی در این مجتمع تفریحی، تحقیقاتی و گردشگری در نظر گرفته شده است که براساس پیگیری‌های انجام شده 100متر از این منطقه در اختیار سازمان انرژی نو ایران برای آزمایش‌های قبل از انجام کار در نظر گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر در آزمایش‌ها سرعت باد در این منطقه به اندازه‌ای باشد که توربین‌ها را به حرکت درآورد از این کار نوین استفاده می‌شود.

بحرینی در خصوص خرید تجهیزات نو در این شرکت گفت: این شرکت نسبت به سال 88 تاکنون از نظر گسترش و خرید تجهیزات پیشرفت قابل قبولی داشته است،به گونه‌ای که یک شرکت پیاده سواره شده است.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول