اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی بقاع امامزادگان ناصر و یاسر (ع) خبر داد

تشرف زائران 23 کشور جهان به بقاع امامزادگان ناصر و یاسر (ع)

مسئول فرهنگی بقاع امامزادگان یاسر و ناصر (ع) گفت: امسال از 23 کشور جهان برای زیارت به بقاع این امامزادگان مشرف شدند.

تشرف زائران 23 کشور جهان به بقاع امامزادگان ناصر و یاسر (ع)

حجت‌الاسلام هادی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بقاع امامزادگان یاسر و ناصر (ع) در پنج کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است و این دو بزرگوار از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم (ع) و برادران امام رضا (ع) هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای سال جاری حضور بیش از 3.5 میلیون نفر در بقاع متبرکه این امامزادگان است، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 3 میلیون زائر به این بقاع متبرکه مشرف شدند که در سال جاری این رکورد شکسته شد و علاوه بر آن در فروردین‌ماه امسال نیز رکورد حضور زائر در یک روز با 25 هزار نفر شکست.

غلامی ادامه داد: در غباررویی‌های صورت گرفته مشخص شده که از 23 کشور خارجی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس زائر داریم؛ در مجموع 18 درصد از کل زائران ما عرب‌زبان هستند که بر همین اساس کتابی نیز به زبان عربی در خصوص این دو امامزاده و زیارت آنها در حال تدوین است.

مسئول فرهنگی بقاع امامزادگان یاسر و ناصر (ع) گفت: در حوزه بین‌الملل این بقاع برای کاروان‌‌های زائران عرب 12 طلبه روحانی مسلط به زبان عربی در نظر گرفته شده است که اقداماتی همچون سخنرانی و پاسخگویی به مسائل شرعی را برای زائران عرب‌زبان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول