اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 22 درصدی بارندگی‌ها در آذربایجان غربی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به آمارهای موجود از میزان بارندگی‌ها، از کاهش 22 درصدی بارندگی‌ها از ابتدای امسال در استان خبر داد.

کاهش 22 درصدی بارندگی‌ها در آذربایجان غربی

علی مطلبی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با وجود شدت گرفتن بارندگی‌ها در طول ماه‌های گذشته، همچنان آمارهای موجود حاکی از کاهش روند بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته است.

وی متوسط میزان بارندگی‌ها از ابتدای امسال در استان را 260 میلی‌متر عنوان و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد و نسبت به بلندمدت مشابه 13 درصد کاهش داشته است.

مطلبی‌فرد میزان کل بارندگی‌ها در این مدت را در مرکز استان 246.6 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد و نسبت به بلندمدت آماری پنج درصد کاهش داشته است.

وی همچنین در این مدت کم ‌بارش‌ترین شهرستان استان را خوی با 150 میلی‌متر بارندگی اعلام کرد و گفت: امسال بیش‌ترین بارندگی‌ها مربوط به شهرستان سردشت با 453 میلی‌متر بارندگی بوده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی همچنین میزان کل بارش‌ها در سال زراعی جاری را 133.5 میلی‌متر در استان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی گذشته 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در این میان متوسط بارندگی‌ها در مرکز استان را 113میلی‌متر در طول این مدت اعلام کرد و افزود: با وجود بارش‌های اخیر، میزان بارندگی‌ها در ارومیه نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.

مطلبی‌فرد همانند آمارهای بارندگی از ابتدای امسال در استان، سردشت را رکورددار بیش‌ترین بارندگی‌ها و خوی را کم بارش‌ترین شهرستان استان اعلام کرد و گفت: میزان بارندگی‌ها در این دو شهرستان در طول سال زراعی جاری به ترتیب 140 و 55 میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول