اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بیمارستان «ام‌البنین» ویژه زنان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ویژه زنان با نام مبارک «ام‌البنین»‌ در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

بیمارستان «ام‌البنین» ویژه زنان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور بعد از ظهر امروز در دیدار با اهالی شهرستان نیر اظهار داشت: مجوز لازم برای احداث این بیمارستان که قرار است کادر مجرب آن نیز اعم از پرستار، پزشک و سایر دست‌اندرکاران از بین زنان شاخص استان اردبیل انتخاب شوند از سال آینده عملیات اجرایی آن در اردبیل آغاز می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام و حرکت پاسخی به مطالبات بانوانی داده باشیم که همواره از نبود این بیمارستان و حریم مناسب آن در رنج و عذاب بودند.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این بیمارستان مجوز لازم برای احداث کارخانه لبنیات پگاه در شهرستان نیر اخذ شده که انتظار داریم این کارخانه با تولید فرآوری‌های لبنی متنوع بتواند به قطب تولید در این عرصه تبدیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در کنار این کارخانه قرار است دومین دامپروری بزرگ استان با ظرفیت 5 هزار رأس دام راه‌اندازی شود تا این کارخانه بتواند بخش عظیمی از مواد اولیه خود را از این طریق تأمین کند.

وی سهم استان اردبیل را از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در حد صفر اعلام کرد و ادامه داد: برای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم قرار است فاز اول مرکز پرتودهی اشعه گاما در اردبیل راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌این مرکز مجهزترین مرکز شمال‌غرب کشور بعد از کرج و بناب است که زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا در عرصه کشاورزی و حوزه درمان از این ظرفیت استفاده کنیم.

حقیقت‌پور در مورد آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اردبیل گفت: تسهیلات 545 میلیون دلاری این پروژه از محل صندوق توسعه ملی و همچنین بانک مرکزی تأمین شده و این مبلغ فریز است تا با تشکیل کنسرسیوم بانکی بتوان این مبلغ را پرداخت کرد.

این مسئول افزود: پتروشیمی اردبیل همچنان از برخی مدیریت‌های نامناسب و دخالت‌های نابجا رنج می‌برد که بنده در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده‌ام استاندار اردبیل در این باب ورود پیدا کند تا دست افراد سودجو و فرصت‌طلب از منافع آن قطع شده و پتروشیمی اردبیل به سرمایه‌گذار جدید غیر از پتروشیمی شازند اراک واگذار شود.

وی ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه را 800 تا 900 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: برخلاف ادعایی که در مورد اقتصادی نبودن پتروشیمی اردبیل مطرح می‌شود بنده به صراحت اعلام می‌کنم که این کارخانه توجیه اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال دارد فقط برخی‌ها سعی می‌کنند فضای یأس‌آور و ناامیدکننده را برای اجرای آن به وجود آورند.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حقابه استان را از قزل‌اوزن بیش از 300 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: مجوز انتقال 266 میلیون متر مکعب از این میزان اخذ شده، ولی ما از طریق وزارت نیرو و وزیر پرتلاش نیرو تلاشمان بر این است تا این ظرفیت را به 300 میلیون متر مکعب افزایش دهیم که این میزان پنج برابر ظرفیت سد یامچی است که هم در بخش شرب و هم کشاورزی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/62003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول