اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

ایران از ابتدا تمایلی به شرکت در مذاکرات ژنو 2 نداشت

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: ایران از ابتدا هم تمایلی به شرکت در مذاکرات ژنو 2 نداشت و به خوبی زیر بار حرف زور و پذیرش پیش‌‏شرط‏‌ها نرفت.

ایران از ابتدا تمایلی به شرکت در مذاکرات ژنو 2 نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مشهدی‌آقایی امروز در حاشیه حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه دماوند در مسجد جامع این شهر در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران برای حضور در مذاکرات ژنو 2 و پس گرفتن آن بیان کرد: اگر ایران خیلی تمایل به شرکت در این مذاکرات داشت، از همان ابتدا پیش‌شرط‌‌ها را می‌پذیرفت.

وی تصریح کرد: اینکه ایران زیر بار حرف زور نرفت، به این معنی است که ایران حاضر نیست به هر قیمتی در چنین مذاکراتی حاضر شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور اظهار کرد: عربستان، اسرائیل و برخی کشورهای دیگر چشم دیدن ایران در چنین جلساتی را ندارند.

مشهدی‏‌آقایی ادامه داد: این کشورها با ایجاد موانع مختلف از طرقی مانند تقویت گروه‌های معارض سوری که خود از حامیانشان هستند، از حضور ایران جلوگیری می‌کنند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور به اختلافات آمریکا و اروپا چه در مذاکرات ژنو 2 و چه در مذاکرات ایران با گروه موسوم به 1+5 اشاره و تصریح کرد: این مخاصمات و اختلافات یعنی از بین رفتن وحدت در میدان دشمن و شکستی که به زودی عیان خواهد شد.

مشهدی‏‌آقایی افزود: همین اختلافات باعث شده است تا آمریکایی که می‌گفت سه روزه بشار اسد را ساقط می‌کند، اکنون سه سال است که نتوانسته هیچ کاری بکند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و نیروهای فعال مردمی که زمانی در حاشیه بودند و هیچ کار مفیدی برای مملکت خود نمی‌کردند، اکنون با مقاومت و ایستادگی از کشور خود دفاع می‌کنند و به زودی با این مقاومت‌ها صلح و آرامش به سوریه با حضور بشار اسد باز خواهد گشت.

انتهای پیام/2568/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول