اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

طرح‌های تفصیلی دماوند با رویکرد گردشگری در حال تهیه است

شهردار دماوند گفت: طرح‌های تفصیلی شهر دماوند با رویکرد توسعه گردشگری در حال تدوین و تهیه بوده و گا‌م‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

طرح‌های تفصیلی دماوند با رویکرد گردشگری در حال تهیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عباس صفری ظهر امروز در نشست مسئولان مرتبط با گردشگری در فرمانداری شهرستان دماوند بیان داشت: طرح تفصیلی منطقه ییلاقی و خوش‌آب ‌و هوای دشت مشای دماوند با یک رویکرد جدید به ویژه با نگاه به ظرفیت گردشگری این منطقه تهیه شده است.

وی همچنین به پیگیری تدوین و اجرای طرح تفصیلی در چشمه اعلا ‌اشاره کرد و افزود:‌ طبق آخرین توافقات، پنج هکتار از منطقه گردشگری چشمه اعلا در اختیار شهرداری قرار گرفته تا پس از بازسازی و اجرای طرح گردشگری، این منطقه را از نظر گردشگری به بهره‌وری متناسب برسانیم.

صفری با بیان اینکه باید قابلیت‌های گردشگری منطقه و شهر خود را بشناسیم، ادامه داد:‌ متأسفانه موانع زیادی بر سر راه توسعه گردشگری شهر دماوند وجود دارد که باید با شناسایی این موانع، به آنها ورود پیدا کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه شهر دماوند قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد، ابراز داشت: اینکه تنها به داشته خود تأکید کنیم، کافی نیست؛ بلکه از این پس، باید به آنچه می‌توان در این مکان‌ها انجام داد و آنها را به بهره‌وری اقتصادی رساند، بپردازیم.

شهردار دماوند یکی از بخش‌های مهم در توسعه اقتصادی را توسعه گردشگری خواند و تصریح کرد:‌ امروز بیشتر شهرهای ثروتمند و بزرگ در دنیا، بیشترین درآمد خود را از طریق جذب گردشگری کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‏‌ها در ایران منبع درآمد چشم‏گیری ندارند، افزود: این امر بیشتر شهرداری‏‌ها را به کسب درآمد از طریق فروش تراکم کرده، در صورتی که می‌توان با ایجاد فرصت‌های جذب گردشگری به درآمد خوبی رسید.

صفری با بیان اینکه در این راه باید دقت کنیم که راه‌های چند بار رفته را تکرار نکنیم، بیان داشت: با برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های جامع و اصولی و استفاده از توان بخش خصوصی،‌ می‌توان شهری مانند دماوند را به قطبی گردشگری تبدیل کرد.

این مسئول یکی از موارد مهم در این بخش را حفظ آثار تاریخی و باستانی منطقه برشمرد و تصریح کرد:‌ آثار تاریخی علاوه بر اینکه هویت فرهنگی و تاریخی منطقه را بیان می‌کند، در صورتی که از خطر تخریب و نابودی حفظ شود، یکی از عوامل جذب گردشگر خواهد بود.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: شهر دماوند آثار تاریخی گرانقدری با قدمت‌های 800 ساله دارد که اگر به آنها توجه نشود ،رو به زوال و نابودی خواهند رفت.

انتهای پیام/2568/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول