اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

سیره زندگی شهدا بزرگ‌ترین سرمایه کشور است

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: فرهنگ شهادت با آشنا شدن سیره زندگی شهدا بیشتر در جامعه ترویج می‌یابد که تحقق این مهم برکات بی‌شماری مانند کاهش مشکلات نسل جدید دارد.

سیره زندگی شهدا بزرگ‌ترین سرمایه کشور است

سردار سالار آبنوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: برپایی کاروان راهیان نور از جمله این اقدامات است که هر ساله با استقبال چشم‌گیر قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و دانشجویان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: برپایی این کاروان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است که امروز فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی در جامعه و مکان‌های آموزشی مانند دانشگاه ترویج می‌دهد.

آبنوش تشییع پاک جنازه‌های شهدا را از دیگر اقدامات ترویج فرهنگ یاد شده برشمرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس وقتی رزمندگان در عملیات‌ها به شهادت می‌رسیدند، برای رزمندگان دیگر جا ماندن جنازه آنها بسیار سخت و دشوار بود.

این مسئول ادامه داد: اکنون با پیدا شدن جنازه‌ها و تشییع پیکرهای پاک آنها یاد و خاطرات آنها از جمله شجاعت، از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری بین قشرهای مختلف مردم زنده می‌شود که تحقق این مهم نیز در راستای ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزاری کنگره شهدا و یادواره‌های شهدا را از دیگر اقدامات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و ابراز داشت: برپایی این کنگره‌ها می‌تواند فرهنگ شهادت را به نسل جدید که دوران 8 سال دفاع مقدس را لمس نکردند و ندیدند، تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه شهدا با داشتن اعتقاداتی پا به عرصه نبرد با دشمن گذاشتند، اذعان داشت: باید این اعتقادات را در سیره زندگی آنها از جمله در وصیت‌نامه‌ها و خاطرات بازنگری کرد تا بتوان بیشتر با تفکرات آنان آشنا شد که تحقق این مهم آثار و برکات بی‌شماری مانند کاهش آسیب‌ها و مشکلات در خانواده و جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدای 8 سال دفاع مقدس موجب رونق و پویایی جامعه می‌شود، بیان کرد: به همین دلیل مسئولان مربوط در کنگره شهدای استان قزوین تلاش کردند تا خاطرات، وصیت‌نامه و سخنان آنان با هدف در اختیار قرار دادن به نسل جدید جمع‌آوری کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه سیره زندگی شهدا بزرگ‌ترین سرمایه کشور است، خاطرنشان کرد: در انتقال این سیره به نسل جوان اقدامات مطلوبی صورت گرفته است ولی نسبت به آنچه باید تاکنون انجام می‌شد باید تلاش مضاعفی کرد.

انتهای پیام/77009/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول